برگزاری شب شعر استانی آوای سریزد

به گزارش یزدی نیوزنخستین همایش استانی شب شعر آوای سریزد در روستای سریزد مهریز برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان ، فرهنگیان ، شاعران و اقشار مختلف مردم حضور داشتند تعدادی از شاعران استان یزد به قرائت اشعار خود در خصوص روستا و بهار پرداختند .

همچنین فرماندار شهرستان مهریز در سخنانی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این مراسم ادبی و فرهنگی به اهمیت شعر و شاعری و نقش آن در بیان مسائل و آداب و رسوم اشاره کرد .
سید محمد رستگاری گفت: شاعران در قالب سرودن اشعار خود نقش مهمی در ارائه تصاویر زیبا در بخش های مختلف اجتماعی و فرهنگی هر منطقه بر عهده دارند.
همچنین معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: دولت و مسئولان فرهنگی از فعالیت های هنری و فرهنگی و برگزاری شب های شعر حمایت می کند .
سید خلف حوتی نژاد اظهار داشت: برگزاری شب های شعر آوایی در مناطق مختلف و روستاها حرکتی بسیار ارزشمند است که باید با همکاری ادبیان و شاعران در سطح استان یزد ادامه یابد .
در ادامه این هماش تعدادی از شاعران از استان یزد و شهر مهریز با قرائت اشعار مختلف خود در خصوص روستا ، فرهنگ ، آداب و رسوم ، بهار و مسائل اجتماعی پرداختند .
این مراسم به همت شورای اسلامی روستای سریزد مهریز و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خانه تاریخی مدرسی برگزار شد .
روستای سریزد با یک هزار نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد .
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..