۴۹ مورد امداد رسانی تعطیلات نوروزی در یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون امداد و نجات هلال احمر یزد گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۴۹ مورد امدادرسانی توسط امداد گران و نجاتگران هلال احمر استان انجام گرفته است .

سید جواد میرحسینی افزود: طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان یزد از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری با ۹ پایگاه ثابت و استقرار ۱۱ پایگاه امداد و نجات نوروزی سیار در محورهای استان اجرا شده است.
وی با بیان اینکه ۴۹ مورد حادثه اتفاق افتاد که ۱۵ مورد جاده ای بود، افزود: ۲۵ مورد خدمات حضوری به مردم ارائه شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: ۳ مورد حادثه کوهستان تا روز ششم اجرای طرح در استان به وقوع پیوست و همچنین ۲مورد حادثه شهری، و ۴مورد سیل و آب گرفتگی بود.
معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر یزد با اشاره به اینکه در طول اجرای این طرح ۱۸۵نفر حادثه دیدند افزود: تعداد آسیب دیدگان در حوادث جاده ۶۱ نفر ، خدمات حضوری ۷۰ نفر، سیلاب گرفتگی ۳۵ نفر، شهری ۲ نفر ، کوهستان ۱۷ نفر (یک مورد شهرستان تفت یک مورد شهرستان میبد) بوده است که توسط امدادگران و نجاتگران امدادرسانی شده است .
میرحسینی در ادامه عنوان کرد تعداد نجات یافتگان ۱۰ نفر،که ۷ نفر انتقالی و ۳ نفر درمان سرپایی شدند و نیز ۱۷ نفر نیز در پایگاه های جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری یافته اند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد تعداد آمبولانس های به کارگیری شده و اعزام شده به عملیات ها را ۱۳ دستگاه عنوان کرد و گفت: مجموع تیم های عملیاتی اعزام شده به حوادث ۶۱ تیم که این تیم متشکل از ۱۹۷ نفر بوده است و همچنین ۵ مورد عملیات رهاسازی توسط نجاتگران هلال احمر انجام شده است .
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر یزد خاطر نشان کرد: تمامی پایگاه ها و دفاتر هلال احمر در سطح استان بصورت تمام وقت و با آمادگی کامل و با عزت و افتخار در خدمت مسافران و مهمانان نوروزی خواهند بود و تمهیدات لازم تا پایان تعطیلات نوروزی اندیشه شده است .
استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد .
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..