راهنمایی ۷۴هزارنفر توسط هلال احمر در استان یزد

بیش از 74۰۰۰ نفر در شش روز ابتدایی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی جمعیت هلال احمر استان یزد راهنمایی شدند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / حامد صدیقی معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: در ۶ روز گذشته و از ابتدای طرح ۲۷ اسفند با تلاش اعضای جوان این جمعیت بیش از ۷۴ هزار نفر از مسافران نوروزی برای دریافت خدمات متنوع فرهنگی و امدادی به پایگاه‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان یزد مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده، ۱۳۰۰ مسافر در خیمه‌های این سازمان به اقامه نماز پرداختند و ۸۶۰ کودک نیز در فضای دوستدار کودک حضور پیدا کردند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: بهره‌مندی ۲۵۰۰ نفر از ایستگاه‌های سلامت نیز از دیگر خدمات سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از آغاز طرح نوروزی تا‌کنون بوده است.

صدیقی بیان کرد: با حضور بیش از ۳۷۰ عضو جوان در این طرح نوروزی در شش روز گذشته و در ۲۸ پست طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، ۳۹۰۰۰ نقشه و ۵۳۰۰۰ مورد دیگر اقلام فرهنگی شامل سی دی، بروشور و سایر اقلام فرهنگی میان مسافران توزیع شده است.

وی افزود: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از تاریخ بیست و هفتم اسفند آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه امسال ادامه دارد که با هدف پیشگیری از تصادفات و داشتن سفر ایمن وسالم در ایام نوروز با همکاری سازمان‌های مرتبط و تلاش جوانان داوطلب اجرا و سعی می‌شود از موازی کاری با سایر سازمان‌های متولی در این امر پرهیز شود.

صدیقی اهداف این طرح را‌، نمایش توان عملیاتی تیم‌های بشر دوستانه جوانان هلال‌احمر و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها‌، ترویج فرهنگ پیشگیری از طریق ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی مردم در امر حوادث و سوانح کشور و معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هلال احمر در ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه دانست.

وی تصریح کرد: برگزاری سومین جشنواره ملی عکس و فیلم با موضوع همیاری‌، نوع‌دوستی و کمک در ایام نوروز از دیگر برنامه‌های این طرح است که مسافرین می‌توانند در این جشنواره شرکت و آثار خود را برای هلال احمر ارسال کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..