معاون گردشگری میراث فرهنگی استان یزد:

رکورد اسکان گردشگران نوروزی در استان یزد شکسته شد/ رشد ۷۷ درصدی اسکان در استان یزد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد از شکسته شدن رکورد اسکان مسافران نوروزی در استان یزد در سومین شب سال جدید خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مصطفی فاطمی در گفتگو با تابناک یزد با اشاره به حجم بالای گردشگران نوروزی برای سفر به استان یزد، گفت: برخلاف سال های گذشته درصد قابل توجهی از  گردشگران نوروزی، استان یزد را به عنوان مقصد گردشگری نوروزی خورد انتخاب کرده اند که این مسئله در آستانه سال خوش آمدگویی به یزد قابل تامل است.
وی افزود: با اسکان حدود صد هزار نفر در شب سوم فروردین سال جدید، رکورد اسکان مسافر نوروزی شکسته شد. این رقم با مقایسه با سال گذشته در این ایام بیش از ۷۷ درصد رشد نشان می دهد.
فاطمی در پاسخ به این که ظرفیت پذیرش استان برای چه مقدار تدارک دیده شده بود، گفت: از تمام ظرفیت های موجود استان بهره برده ایم که با مدیریت صحیح و کارآمد و هماهنگی لازم بی بخشی، خوشبختان با کمترین مشکل این مسئله در حال مدیریت است.
وی افزود: تاکنون استان با این سیل جمعیت برای گردشگری مواجه نشده بود، هرچند شبیه تجربه سال ۸۴ در استان است ولی در سال ۹۵ این حجم مهمان نوروزی قابل تامل است و در عین حال نتیجه کار و اسکان همه درخواست کنندگان از چابکی سیستمی دولت برای پذیرش مهمان حکایت دارد.
فاطمی خاطرنشان کرد: ظرفیت اسکان آموزش و پرورش و نمازخانه های مدارس در تمام شهر های طول مسیرتکمیل شده است، خانه های استیجاری، هتل ها و مهمانپذیرها واقامتگاه های بوم گردی نیز تکمیل شده اند.
وی ادامه داد: از ظرفیت خوابگاه های دانشجوی نیز استفاده شده است، تعدادی از واحد های که هنوز به بهره برداری کامل  نرسیده بودند ولی امکان اسکان داشتند نیز بهره بردیم و مهمان اسکان داده شده است، زایر سرا های مجاورت امامزاده ها هم تکمیل شده،سالن ورزشی شاهدیه به طور کامل پر از مهمان شده است. سالن ورزشی شهید صدوقی نیز با ظرفیت کامل از مهمانان استقبال کرده است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد افزود:  مهمانسراهای ادارات هم تکمیل ظرفیت شده. با هماهنگی متولیان یکی از حسینیه ها با ظرفیت پذیرش و اسکان ۵۰۰خانوار هم به آماده پذیرش است. در عین حال دو سال ورزشی دیگر نیز برای افزایش بیشتر مهمانان آماده شده است.
فاطمی در خصوص تخلفات یا شکایات احتمالی گفت: خوشبختانه با تقویت تیم نظارت بر اماکن مختلف نظارت داریم در عین حال گزارش های مردمی نیز دریافت می شود ولی تاکنون مشکل خاصی به وجود نیامده است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..