فرماندار یزد خواستار شد؛

اهداف تعیین شده باید در راستای برنامه محوری محقق شود

فرماندار یزد در جمع اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و زارچ گفت: در سال 95 نیز فعالیت ها باید براساس برنامه باشد و در این زمینه شوراهای اسلامی باید نسبت به ارائه اولویت های کاری در قالب برنامه اقدام کنند.

به گزارش یزدی نیوز، اعضای شوراهای اسلامی روستایی بخش مرکزی و زارچ با فرماندار یزد دیدار کردند.

" محمود شاکری شمسی " در این دیدار که با حضور بخشداران مرکزی و زارچ نیز برگزار شد با تقدیر از زحمات کلیه اعضای شوراهای اسلامی در راستای عمران و آبادانی هر چه بیشتر روستاها اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل برای رسیدن به توسعه پایدار و ماندگار ، نیروی انسانی است، زیرا که جامعه ای در این امر موفق خواهد بود که نیروی انسانی آن تعلق خاطری به منطقه خود داشته باشد.

فرماندار یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته درروستاهای بخش مرکزی و زارچ در سال ۹۴ افزود: خوشبختانه به همت و تلاش اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و دیگر مسئولین مربوطه علی رغم کمبود اعتبارات ،طرح های بسیاری خوبی در روستاها آغاز شده است.

وی خطاب به اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و زارچ توصیه کرد: در سال آینده نیز فعالیت ها باید براساس برنامه باشد و در این زمینه شوراهای اسلامی باید نسبت به ارائه اولویت های کاری در قالب برنامه اقدام کنند.

فرماندار یزد بر فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم در طرح ها و پروژه های مختلف تأکید کرد و گفت: مشارکت مردم به معنای واقعی یعنی حضور و مشارکت در تصمیم گیری ها، اجرای طرح ها و پروژه ها و نظارت بر امور باید باشد.

" شاکری شمسی " اضافه کرد: اعتبارات و امکانات دولتی برای اجرای پروژه ها و ارائه برخی از خدمات کافی نیست، لذا ما وظیفه داریم تا مسیر را برای حضور و مشارکت مردم در عرصه های مختلف هموارتر سازیم.

وی با اعلام اینکه سال ۹۴ به لحاظ شرایط اقتصادی یکی از بدترین سال ها بوده است گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و اقداماتی که دولت در زمینه صادرات غیرنفتی انجام داده لیکن همچنان بخش بزرگی از درآمدهای کشور مبتنی بر صادرات نفت است که با توجه به تحریم ها و کاهش در فروش و همچنین کاهش بی سابقه قیمت، در آمدهای نفتی در امسال به شدت کاهش یافت و دولت با کمبود اعتبار برای اجرای طرح های خود مواجه بوده است.

" شاکری شمسی " توسعه و رشد اقتصادی، رهایی از تورم ساعتی، تثبیت نرخ ارز را از دستاوردهای دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: در سایه حمایت های رهبری، ایستادگی مردم  و با تلاش دولت و تیم مذاکره کننده ای هسته ای موضوع مذاکرات هسته ای و برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) به نتیجه رسید.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد تصریح کرد: با توجه به برنامه های دولت نتایج مربوط به برجام به معنی واردات بی رویه نیست بلکه دولت زمینه را برای توسعه صنایع، افزایش تولید، به روز نمودن تکنولوژی ها و در نهایت توسعه صادرات را با دیگر کشورها فراهم خواهد نمود.

فرماندار یزد ابراز امیدواری کرد که با توجه به برنامه های دولت سال ۹۵ به لحاظ رونق اقتصادی سال خوبی خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه کاهش هزینه های بهداشتی و درمانی ابراز داشت: طرح تحول نظام سلامت در راستای گسترش عدالت در حوزه بهداشت و درمان اجرا شده است و امروزه شهروندان عزیزمان بامراجعه به مراکز درمانی دولتی برای افرادی که در مناطق شهری سکونت دارند شش درصد و ساکنین در روستا تنها سه درصد از هزینه های درمان را پرداخت می کنند.

فرماندار یزد با بیان اینکه توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یکی دیگر از اقدامات دولت در زمینه توسعه بیمه های اجتماعی بوده است افزود: حمایت دولت در پرداخت حق عضویت روستائیان، عشایر و کشاورزان، این بیمه را نسبت به سایر بیمه ها ممتاز کرده است.

" شاکری شمسی " با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه جذب روستائیان به بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خاطر نشان کرد: در این راستا می توان با استفاده از ظرفیت تبلیغات رسانه ای برای شناسایی بیشتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در بین مردم استفاده کرد.

وی اضافه کرد: بیمه اجتماعی روستائیان نوعی بیمه دولتی است که از اعضای خانواده ها در هنگام بروز اتفاقات گوناگون مانند بیماری، حوادث، پیری، فوت و بیکاری که منجر به قطع یا کاهش معیشت آنها می شود، حمایت می کند.

فرماندار یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه مهمترین کار سیاسی دولت در عرصه داخلی در هفتم اسفندماه به خوبی برگزار شد گفت: برای اولین بار دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سطح کشور به صورت هم زمان برگزار شد و همه مجریان و دست اندرکاران امر انتخابات بی طرفی، رعایت قوانین و مقررات، حق الناس دانستن رأی مردم و امانت داری از آن، تلاش برای حضور همه اقشار مردم در این عرصه از مهمترین ملاک هایی بود که رعایت کردند.

 " شاکری شمسی " به مشارکت ۶۵ درصدی مردم شهرستان در انتخابات اشاره کرد و افزود: این حضور بی سابقه مردم در انتخابات، افتخاری دیگر را به دفتر افتخارات یزد اضافه نمود.

فرماندار یزد در پایان استقبال بی نظیر مردم یزد از کاروان تدبیر و امید و خادمین خود را نشانه همدلی و همزبانی میان ملت و دولت دانست و تصریح کرد: دولتمردان در هر جایی از حمایت مردم بهره مند شده اند، در رسیدن به اهداف تعیین شده موفق تر بوده اند.

بخش نظردهی بسته شده است..