در ایام نوروز

مردم ساخت و ساز های غیر مجاز در زمین کشاورزی را به سامانه ۱۳۱ خبر دهند

no-thumbs

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به منظور حفاظت از زمینهای کشاورزی در ایام نوروز، از مردم خواست تا ساخت و سازهای غیرمجاز را به سامانه 131 گزارش دهند.

به گزارش یزدی نیوز  سید محمد موسوی گفت: در آستانه پایان سال ۱۳۹۴ و آغاز تعطیلات نوروزی تبلیغات افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر و روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها وجود دارد که بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در مزارع و باغ‌ها بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، بر اساس قانون برخورد خواهد شد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اضافه کرد: بدون شک مشارکت و نظارت عمومی بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه های ملی کشور است. وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی ، تفکیک و خرد کردن زمین های کشاورزی، تصرف غیر مجاز و زمبن خواری و تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن۱۳۱) و یا مراجعه به واحدهای کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مدیریت‌های امور اراضی استان اطلاع دهند.
موسوی اظهار کرد: گشت‌ های حفاظت اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز با گشت‌ زنی مستمر و حضور فعال در عرصه‌ های کشاورزی و نیز دریافت گزارش‌ های دریافتی توسط سامانه ۱۳۱ مزارع و باغ‌ ها را رصد کرده و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و اقدام به تغییرکاربری و تخریب برخورد خواهد کرد.
وی تأکید کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از  سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد و هرگونه گواهی‌ احداث بنا یا دیوارکشی در اراضی زراعی و باغی توسط شورای اسلامی محل یا سایر دستگاه‌ها نیز هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد توضیح داد: تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهرها و خارج از آن نیز ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی به پرداخت جزای نقدی و قلع و قمع بنا و مستحدثات و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم خواهند شد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، وی از عموم مردم به‌ ویژه روستاییان و کشاورزان سختکوش درخواست کرد که اگر قصد احداث بنا یا دیوار کشی اراضی زارعی و باغی خود را دارند، قبل از هرگونه اقدامی، از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) و یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و یا مدیریت امور اراضی استان مشاوره کرده و برای دریافت مجوز اقدام کنند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..