استقرار ۲۰ پایگاه امدادی در محورهای استان یزد

no-thumbs

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در راستای اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی 300 امدادگر و نجاتگر و بیش از 1000 نفر عضو جوان آماده خدمت به مسافران نوروزی هستند .

به گزارش یزدی نیوز حمید پارساییان با اشاره به استقرار پایگاه های امدادی در این استان از ۲۵ اسفندماه افزود: هدف هلال احمر در قالب طرح نوروزی فقط تسکین دغدغه های مسافران و مهمانان است که برای گذران تعطیلات خویش به یزد و مناطق تابعه استان سفر می کنند .
وی اظاهرا داشت: در طول اجرای طرح و ایام سفرهای نوروزی امسال ، جمعیت هلال احمر استان با برپایی ۲۸ پست راهنمایی مسافران نوروزی و آماده باش کامل ۲۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری به دغدغه های مسافرین نوروزی رسیدگی خواهند کرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد همچنین از آماده باش پرسنل و نجاتگران سراسر استان در ایام نوروز امسال خبر داد که با تجهیزات و امکانات مناسب در خدمت مردم و مسافران خواهند بود .
پارساییان از برپایی ۲۸ پست راهنمایی مسافران نوروزی در شهرهای استان با مشارکت داوطلبانه بیش از ۱۰۰ نفر عضو از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان خبر داد .
وی اظهار کرد: فعالیت ۲۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای برای پوشش تمامی حوادث بین شهری با مشارکت بیش از ۳۰۰ نفر نجاتگران کادر و داوطلب هلال احمر استان از دیگر برنامه های هلال احمر در این ایام است .
این مسئول از دیگر برنامه های این جمعیت در طرح نوروزی امسال را تهیه و توزیع بروشورهای فرهنگی ، آموزشی ، نقشه های مناطق و انجام فعالیت های ارزشی بر حسب نیاز مسافران ذکر کرد و افزود: تمامی پایگاه ها و دفاتر هلال احمر در سطح استان بصورت تمام وقت و با آمادگی کامل و با عزت و افتخار در خدمت مسافران و مهمانان نوروزی خواهند بود و تمهیدات لازم اندیشه شده است .
به گزارش ایرنا، استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و بخاطر داشتن بیش از شش هزار اثر تاریخی و فرهنگی از استان های گردشگر پذیر محسوب می شود.
استان یزد در طول راههای بین شهری در جایگاه ۱۲ و راههای شریانی در رتبه ۱۰ کشور قرار دارد و طول بزرگراههای هم اکنون ۶۵۳ کیلومتر رسیده و راههای روستایی آسفالته ۲۱۷۵ کیلومتر است .
 

بخش نظردهی بسته شده است..