در ایام نوروز 95

افزایش نظارت بر تاسیسات گردشگری و خدماتی استان یزد

no-thumbs

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان یزد گفت: با حضور 517 ناظر در استان نظارت بر تأسیسات گردشگری و مراکز عرضه کالا و خدمات در ایام نوروز 95 افزایش می یابد.

به گزارش یزدی نیوز سید مصطفی فاطمی افزود: در ایام تعطیلات نوروز نیز برای اولین بار با بسیج تعدادی از فعالان گردشگری نظارت بر تاسیسات گردشگری انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۳۰۰ نفر ناظرین اصناف، ۷۰ نفر ناظرین تعزیرات حکومتی جهت مقابله با گرانفروشی، ۳۲ نفر ناظران بهداشتی و محیط زیست و ۱۰۰ نفر ناظر گردشگری و ۱۵ نفر ناظر واحدهای اقامتی فعالیت خود را آغاز کرده اند و تا پایان تعطیلات به کار خود ادامه خواهند داد.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی استان یزد یادآور شد: در دو ماهه پایان سال نیز نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران های بین راهی، سفره خانه ها، هتل ها، مهمانپذیرها، اقامتگاههای بوم گردی و دیگر مراکز اقامتی رشد قریب به دو برابری را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته و در این مدت بیش از ۴۰۰ مورد بازدید از این تاسیسات صورت گرفته است. به گفته وی همچنین تعداد ۲ تذکر، ۱۴ اخطار صادر و دو واحد نیز بدلیل تخلفات متعدد پلمپ شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر ناظرین فوق تعداد ۱۵ ناظر ویژه ستاد نیز به صورت نامحسوس در ایام نوروز گزارشات خود را به کمیته ارزیابی و رسیدگی به شکایات ستاد ارائه خواهند داد.
فاطمی ادامه داد: کمیته ارزیابی و رسیدگی به شکایات ستاد هماهنگی خدمات سفر علاوه بر نظارت بر تاسیسات گردشگری عملکرد ادارات، فرمانداری ها و شهرداری ها را نیز بررسی خواهد کرد و گزارش نهایی به ستاد مرکزی خدمات سفر کشور ارسال خواهد شد.
استان یزد هم اکنون در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
این استان ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا،یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
 

بخش نظردهی بسته شده است..