تشکیل کمپین ملی ‘نه به تصادفات جاده ای’ در استان یزد

no-thumbs

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد از تشکیل کمپین ملی نه به تصادفات جاده ای توسط جمعیت هلال احمر استان یزد در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحامد صدیقی گفت: این کمپین با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی با مشارکت هزار و ۱۰۰ نفر جوان داوطلب هلال احمر تا ۱۵ فروردین ۹۵ برگزار خواهد شد.
معاون امور جوانان هلال احمر یزد گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات جاده ای و مأموریت اصلی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در خصوص نجات جان انسان ها، جمعیت هلال احمر عمده فعالیت های خود را در زمینه فرهنگ سازی، آگاه سازی و حساس سازی هموطنان در خصوص تصادفات رانندگی متمرکز کرده و عنوان کرد رعایت سه پیام عدم سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین رانندگی نکردن در حین خستگی و خواب آلودگی در این کمپین از موارد اصلی خواهد بود.
صدیقی گفت: امسال توجه ویژه ای به استفاده از ظرفیت های شبکه های مجازی خواهیم داشت با ساخت کلیپ، ارائه نکات و جملات کوتاه درباره ایمنی و سلامت ، چاپ بروشورهای اطلاع رسانی ، استفاده از ظرفیت رسانه ها سعی در حساس سازی جامعه به این امر مهم خواهیم داشت.
وی افزود: تا به هدف خودکه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی می باشد دست یابیم.
این مسئول اظهار داشت: در ضمن معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر با برپایی بیش از ۳۲ پست ثابت و موقت ایمنی و سلامت مسافرین در استان یزد و انتشار نقشه امدادی راههای استان، انتشار بروشور اطلاع رسانی کمپین، راه اندازی فضای دوستدارکودک جهت فرهنگسازی پیام کمپین بین کودکان و موارد مختلف دیگر سعی در اجتماعی کردن این کمپین خواهد کرد.
صدیقی گفت: در این راستا در ابرکوه با چهار پست ثابت و موقت ایمنی وسلامت مسافرین، اردکان پنج پست، اشکذر یک پست، بافق سه پست، بهاباد یک پست، تفت سه پست، خاتم سه پست، میبد دو، مهریز چهار پست ویزد شش پست ثابت و موقت ایمنی و سلامت مسافرین در این کمپین ایفای نقش خواهند کرد.
صدیقی افزود: به همین منظور دوره های آموزشی جهت جوانان داوطلب در خصوص نحوه ارتباط موثر با مسافرین، اطلاع رسانی در خصوص کمپین برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و بخاطر داشتن بیش از شش هزار اثر تاریخی و فرهنگی از استان های گردشگر پذیر محسوب می شود .

بخش نظردهی بسته شده است..