تجلیل از برترین های علمی یزد:

استاندار: دانش آموزان یزدی افتخاراستان

no-thumbs

دانش آموزان برتر علمی سال تحصیلی 93-94 استان یزد روز سه شنبه طی مراسمی با عنوان ' جشن بزرگ افتخار ' در محل تربیت معلم شهید پاکنژاد استان تجلیل شدند.

به گزارش یزدی نیوز استاندار یزد در این مراسم با برشمردن ویژگی های مردم این خطه، دانش آموزان این استان را افتخار دارالعباده یزد معرفی کرد و گفت: باید زمینه های رشد و پویایی این استعداد های بسیار خوب فراهم شود.
سید محمد میرمحمدی با قدردانی از مسئولان و دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت استان تصریح کرد: دانش آموزان برتر علمی، سرماهی های بزرگ جامعه و کشور هستند که توسط شما مربیان پرورش یافته اند و این افتخاری برای مردم استان است.
وی اظهار داشـت: اینکه سخن از برتری ۲۲ ساله یزدی ها در کنکور سراسری می شود نشان از هوش و استعداد و شایستگی دانش آموزان و مردم یزد است.
استاندار یزد یادآور شد: مردم یزد نه تنها در صداقت، متانت، سخت کوشی و قناعت زبانزد هستند بلکه در استعداد های علمی و معرفت هم پیشتاز هستند.
وی اضافه کرد: این دانش آموزان در کشور و سطح جهانی درخشیدند و ما به وجود آنها مفتخریم.
در مراسم جشن بزرگ افتخار از ۷۴ دانش آموز برتر استان یزد که در آزمون سراسری سال گذشته، جشنواره خورامی و المپیادهای علمی، حائز رتبه های برتر شده بودند با اهدای لوح تقدیر، تندیس افتخار و هدایایی تقدیر شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در مراسم یاد شده گفت: دانش آموزان استان یزد در آزمون سراسری سال گذشته برای بیست و دومین سال پیاپی در جایگاه نخست قبولی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی قرار گرفتند.
احمد شیرزاد افزود: دانش آموزان این خطه با کسب ۵۵.۷ درصد در جایگاه نخست و استان های سمنان و اصفهان به ترتیب با ۵۱.۵ و ۵۰.۱ درصد در جایگاه های بعدی قرار دارند.
وی اظهار داشت: از مجموع ۱۳ هزار و ۴۹۸ داوطلب یزدی هفت هزارو ۵۱۶ نفر در این آزمون پذیرش شدند که در رشته علوم انسانی با کسب ۹۷.۵ درصد قبولی مقام اول این گروه ازمایشی را به دست اوردند.
به گفته وی در گروه ازمایشی علوم تجربی نیز با کسب ۵۵.۷ درصد در صدر ایستادند و در گروه ازمایشی علوم ریاضی و فنی هم با ۸۲.۵ درصد حائز رتبه برتر شدند .
شیرزاد با بیان اینکه پنج نفر در این آزمون از استان یزد رتبه تک رقمی کسب نمودند یادآور شد: در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ همچنین پنج دانش آموزی یزدی در جشنواره خوارزمی، برگزیده کشوری شدند و در المپیادهای علمی نیز شش نفر با کسب یک مدال طلا، دو نقره و سه برنز برتر شناخته شدند.
به گزارش ایرنا،همچنین در مراسم یاد شده از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان های میبد، مهریز و یزد در زمینه کیفیت و اشکذر و میبد و اردکان در بخش کمیت در این آزمون تقدیر شد.
هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز در یکهزارو ۵۰۰ مدرسه در استان یزد تحصیل می کنند .
 

بخش نظردهی بسته شده است..