۲۸ پست ایمنی و سلامت در جاده های استان یزد

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد گفت : طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از ۲۷‌اسفند تا ۱۵‌فروردین ادامه خواهد داشت و هزار جوان یزدی در پست‌هایی که در ورودی و خروجی شهرها دایر می‌شود، حاضر می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد /  معاون جوانان هلال احمر استان از راه‌اندازی ۲۸ پست ایمنی و سلامت در جاده‌های استان خبر داد که با همکاری هزار جوان یزدی در جاده‌های استان مستقر هستند.

استقرار پست‌ها در ورودی و خروجی شهرستان‌ها

معاون جوانان سازمان جمعیت هلال احمر استان میگوید: ۲۸ پست طرح ملی ایمنی و سلامت با مشارکت هزار نفر از جوانان عضو جمعیت، در جاده‌های استان دایر خواهد شد تا خدمات مورد نیاز را به مسافران نوروزی ارائه کنند.

صدیقی می‌افزاید: هدف از راه‌اندازی این پست‌ها، کاهش تصادفات جاده‌ای، ارتقای فرهنگ ایمنی و سلامت،ارتقای فرهنگ رانندگی و کاهش تلفات جاده‌ها در سفرهای نوروزی است.
وی ادامه می‌دهد: جوانان حاضر در پست‌های نوروزی، برای کاهش تصادفات، نقشه نقاط پرخطر جاده‌های استان را در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهند تا با آگاه‌سازی مسافران، از بروز حوادث جاده‌ای بکاهند.

به گفته صدیقی، یکی دیگر از خدمات این طرح ملی، ارائه اطلاعات درباره بیماری‌های دیابت و فشار خون به مسافران نوروزی است و تست قند خون و فشار خون هم در ایستگاه‌های سنجش سلامت برای مسافران نوروزی متقاضی انجام می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت با حضور پزشکان داوطلب در پست‌های طرح ملی ایمنی و سلامت خبر می‌دهد و می‌افزاید: این خدمات در پست‌های واقع در ورودی و خروجی هر شهرستان به مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

وی می‌گوید: در این پست‌ها همچنین اطلاعات اقلیمی، نکات ایمنی رانندگی و بحران آب در قالب بروشورهای اطلاع‌رسانی توزیع خواهد شد.

معاون جوانان سازمان جمعیت هلال احمر استان می‌افزاید: در کنار پست‌های طرح ملی ایمنی و سلامت، غرفه‌های دوستدار کتاب نیز طراحی شده است که با حضور مربیان فعال، مدیریت خواهد شد.
وی اظهار می‌کند: این غرفهها به وسایل بازی کودکان مجهز خواهد شد و پیام‌های جمعیت هلال‌احمر با مضامین صلح و دوستی به کودکان آموزش داده خواهد شد.

صدیقی می‌افزاید: برای فراهم کردن فرصت اقامه نماز نیز،پستهایی که به مسجد نزدیک نیستند، به نمازخانه تجهیز میشوند تا فرصت خدمات رسانی بهتر به مسافران نوروزی فراهم شود.
وی می‌گوید: پایگاه اطلاع رسانی سفرسالم به آدرس Safaresalem.ir نیز برای اطلاع رسانی از اخبار و اطلاعات هر استان به ویژه اطلاعات ضروری و گردشگری در اختیار مسافران نوروزی قرار دارد.
برگزاری جشنواره عکس «بشردوستی»

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همچنین از برگزاری جشنواره عکس و فیلم ایام نوروز با عنوان «بشردوستی» با موضوعات «دوستی و یاری‌گری و رانندگی ایمن» خبر می‌دهد و می‌افزاید: فرصت شرکت در این جشنواره هم برای مردم استان و هم برای مسافران نوروزی فراهم است.
وی همچنین به آموزش ۲ هزار نفر همیاران نوروزی برای خدمات رسانی به مسافران در پست‌های نوروزی اشاره می‌کند و می‌گوید: این افراد با دریافت آموزش‌های لازم در حوزه فن بیان، نحوه راهنمایی مسافران و پاسخگویی به نیازهای آنها، در پست‌های نوروزی مستقر خواهند شد.
طرح سحاف یا سامانه حرکت امدادی بشردوستانه

صدیقی ادامه می‌دهد: یکی دیگر از اقدامات معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان، راه اندازی پست‌های سیار نوروزی در قالب طرح سحاف یا سامانه حرکت امدادی بشردوستانه است.
به گفته وی، در این طرح، جوانان جمعیت هلال‌احمر با حضور در اماکن گردشگری به شکل پیاده و یا دوچرخه سوار، اطلاعات لازم سفر را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان ادامه می‌دهد: این افراد در مواقع ضروری در امر امدادرسانی نیز مداخله می‌کنند و بسته به درخواست مسافران، خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه می‌کنند.

جزئیات اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت

طرح ملی ایمنی و سلامت با هدف کاهش تصادفات جاده ای در طول سفرهای نوروزی از ۲۷ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه در ۲۸ پست در ورودی و خروجی شهرستان‌های استان اجرا می‌شود. جوانان عضو جمعیت هلال احمر استان در این پست‌ها، در کنار راهنمایی مسافران نوروزی، آموزش‌های لازم برای کاهش تصادفات و داشتن سفر ایمن را به آنها ارائه میکنند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..