مدیر عامل ستاد دیه استان خبر داد؛

آزادی ۸۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در استان یزد

no-thumbs

مدیر عامل ستاد دیه استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون زمینه آزادی 85 نفر از مجرمان جرائم غیر عمد از زندان های استان یزد فراهم شده است.

به گزارش یزدی نیوز "اسلام افشون" در نشست اعضای هیئت امناء و هیئت مدیره ستاد دیه استان، ضمن تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته در ستاد دیه استان، افزود: در سال‌جاری با برگزاری جشن گلریزان در هشت شهرستان، مبلغی بیش از هشت میلیارد ریال به برای تحقق اهداف خیر این ستاد جمع آوری شد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ستاد دیه موجبات آزادی  ۸۵ نفر با بدهی بیش ۹۷ میلیارد ریال را از زندان‌های استان فراهم آورده که بیش از نیمی از این مبلغ بدهی را با اخذ رضایت شاکی کسر و مابقی بدهی را از منابع ستاد پرداخته است.

افشون در ادامه ابراز کرد: در حال حاضر ۱۲۸ نفر از محکومین جرایم غیر عمد در زندان‌های استان یزد به سر می‌برند که از این ۱۲۸ نفر ۳۸ نفر را تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی، ۴۷ نفر را مالی و چک و مابقی را مهریه و نفقه تشکیل می‌دهند و برای آزادی آنها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی از کمبود فضای فیزیکی و عدم ساختمان مناسب برای ستاد دیه استان به عنوان یک مشکل عمده یاد و خاطرنشان کرد: وجود یک فضای مناسب اداری بدون تردید در تحقق اهداف ستاد و اخذ رضایت از شکات و جلب مشارکت بهتر و بیشتر خیران اثر گذار خواهد بود.

به گزارش ایسنا،گفتنی است؛ در این جلسه پرونده ۱۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد که شرایط لازم را داشتند، مطرح و تصمیم‌گیری شد که پنج نفر از این محکومین از طریق منابع ستاد دیه، دو نفر معرفی به صندوق تامین خسارت‌های بدنی و سه نفر دیگر از طریق معرفی به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات وام قرض‌الحسنه کوجبات آزادیشان فراهم شود.
 

بخش نظردهی بسته شده است..