فرماندار شهرستان خاتم :

پرداخت ٤٠ میلیارد ریال مطالبات کشاورزان دهستان چاهک

no-thumbs

فرماندار خاتم از پرداخت بیش از ٤٠ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان بابت فروش ذرت در طی سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمد زاده رحمانی گفت: خرید ذرت از کشاورزان دهستان چاهک از آبان ماه سال جاری توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان یزد انجام شده که برای اولین بار این مبلغ به صورت کامل در اسفند ماه سالجاری به کشاورزان پرداخت شده است.
وی افزود: دهستان چاهک اولین تولید کننده ذرت در استان می باشد که با پیگیری های صورت گرفته در راستای حمایت از آنها در سالجاری درآمد حاصل از فروش این محصول بصورت یک جا و کامل به کشاورزان پرداخت شده است.
وی بیان کرد: تولید ذرت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.
این مسئول گفت: با پیگیری های صورت گرفته خرید ذرت به گونه ای انجام شد تا دلالان و واسطه ها نتوانند سوء استفاده کنند و دسترنج کشاورزان را به قیمت ارزان بخرند.
مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان یزد نیز در گفتگو با ایرنا گفت: سالجاری چهار هزار و ۲۰۰ تن ذرت از کشاورزان این دهستان خریداری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی داشته است.
علی زعیم حسینی افزود: خرید ذرت در سال گذشته توسط شرکت تعاونی روستایی انجام می شده است و رقمی معادل سه هزار و ۴۰۰ تن خریداری شده است.
وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد ذرت از دهستان چاهک خریداری شده خاطرنشان کرد: تیم شرکت پشتیبانی امور دام استان یزد از ۲۸ آبان ماه در روستای چاهک مستقر و تا تاریخ ۱۱ اسفند ماه به صورت مستقیم از کشاورزان ذرت خریداری کرده و پرداخت مطالبات نیز از تاریخ شش اسفند ماه آغاز شده است.
وی اظهار کرد: قیمت خرید ذرت از کشاورزان ۹ هزار و ۶۰۰ ریال بوده که در حدود ۹۰ درصد با این قیمت خریداری و ۱۰ درصد نیز به دلیل افت و مشکلات از ۹ هزار و ۵۰۰ ریال تا ۹ هزار ریال خریداری شده است.
زعیم حسینی ادامه داد: با پیگیری هایی که در سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان یزد انجام شد این مطالبات زودتر از دیگر استانهای کشور و به صورت یک جا به آنها پرداخت گردید.
وی با اشاره به اینکه حمل ذرت خریداری شده از دهستان چاهک توسط مردم این دهستان با وسیله نقلیه شان انجام می شده اضافه کرد: این شرکت حتی حمل و نقل ذرت را به خود کشاورزان واگذار کرد تا هزینه دریافتی از شرکت نیز از مردم روستا خارج نشود.
وی ضمن بیان کیفیت بسیار عالی ذرت امسال در دهستان چاهک اظهار داشت: فقط در حدود پنج درصد ذرت از کشاورزان مروست خریداری شده است.
مدیر کل پشتیبانی امور دام استان یزد در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه این شرکت خرید مرغ به صورت تضمینی نیز انجام می دهد لذا مرغداران شهرستان خاتم می توانند فروش مرغهایشان را با قیمت تضمینی به این شرکت واگذار نمایند.
متوسط عملکرد ذرت دانه ای در هر هکتار در خاتم شش هزار و ۵۰۰ هکتار و علوفه ای نیز ۴۵ هزار کیلوگرم در هر هکتار در خاتم می باشد.

به گزارش ایرنا،خاتم با ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۲۴۰ کیلومتری یزد واقع شده است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..