امام جمعه یزد:

نشر سیره و آرمان های شهدا وظیفه همگانی است

no-thumbs

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: نشر سیره ، اهداف و آرمان های مقدس شهیدان باید به عنوان یک وظیفه بزرگ فرهنگی و همگانی جدی گرفته شود .

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم افتتاح فرهنگسرای شهدا در یزد افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق فعالیت های فرهنگی باید همواره مد نظر مردم و مسئولان باشد .
وی ادامه داد: شهدای والامقام انقلاب اسلامی با تاسی به سیره ائمه معصومین(ع) در برابر دشمن متجاوز ایستادند و در این راه با تقدیم جان خویش اسلام و انقلاب اسلامی را به اقصی نقاط جهان گسترش دادند.
امام جمعه اظهار داشت: همه مردم و مسئولان وظیفه دارند در ادامه نهضت حسینی شهدا نسبت به نشر سیره و آرمان های شهدا تلاش کنند که کاری بسیار اثر بخش و مورد تاکید است .
ناصری گفت: شهدا و ایثارگران نه تنها در میهن اسلامی اثرگذار بودند بلکه امروزه شاهدیم ملتهای مسلمان با تبعیت از راه شهدا در برابر کفر جهانی قیام کرده اند.
همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد با گرامیداشت سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: نامگذاری این روز به نام شهدا حرکتی است در جهت تکریم و بزرگداشت مقام والای ایثار و شهادت است و همه روزها متعلق به شهدا است.
احمد ابراهیمی با بیان اهمیت آشنایی نسل جوان با سیره و منش شهدا افزود: این فرهنگسرا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای بهره گیری دانش آموزان، دانشجویان و محققین حوزه ایثار و شهادت مهیا شده است.
به گزارش ایرنا،این مجموعه در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع شامل کتابخانه تخصصی شهید و شهادت، نگارخانه، قرائت خانه و اتاق پژوهش همه روز برای استفاده عموم راه اندازی شده است.
استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .
 

بخش نظردهی بسته شده است..