به همراه آگهی ترحمی آتش نشان فداکار یزدی:

تناقض در اظهارات مسئولان برای دلیل کشته شدن آتش نشان یزدی

آتش سوزی در انبار وسایل تزییات خودرو در میدان باهنر یزد با کشته شدن یک آتش نشان و زخمی شدن چند آتش نشان دیگر شد، مسئولان دلیل فوت آتش نشان اظهارات متفاوتی اعلام میکنند.

به گزارش یزدی نیوزآتش سوزی مشکوک در انبار یک تزییات خودرو در منطقه مرکزی شهر یزد، بعد از تلاش نه ساعته آتش نشانان مهار شد و متاسفانه یک آتش نشان هم کشته شد.
این در حالی است که مدیر روابط عمومی   شهرداری یزد   گفت: این آتش سوزی بامداد یکشنبه در زیرزمین یک مغازه تزئینات اتومبیل رخ داد و ماموران آتش نشانی بلافاصله برای مهار آتش سوزی در محل حضور یافتند
حسین ساجدی فر با اشاره به وجود مواد قابل اشتعال و احتراق در انبار مغازه  گفت : حدود ساعت هفت صبح و در حالی که آتش سوزی تقریبا مهار شده بود انفجار یکی از کپسول ها یا اسپری های تزئینات اتومبیل در انبار  باعث  جانباختن یکی از ماموران آتش نشانی شد.
وی با بیان اینکه دلیل و عمدی یا غیرعمدی بودن این آتش سوزی هنوز مشخص نیست ادامه داد: پس از بررسی دقیق علت وقوع حادثه، میزان خسارت های وارده و دلیل این آتش سوزی اعلام خواهد شد.
این در حالی است که میرشمسی، رئیس آتش نشانی شهرستان یزد در گفتگو با شبکه تابان علت فوت همکار خود را واژگون شدن قفسه های داخل مغازه بر روی او ذکر کرد.
وی افزود: حریق  بسیار گسترده در زیرزمین مغازه بدون رعایت ابتدایی ترین موراد ایمنی  روی داده بود و مغازه تغییر کاربری به انبار تزییات خودرو داده شده بود.
این در حالی است که تناقض در گفته های مسئولان شهری باعث ایجاد اما و اگرهای متعددی در بین مردم شده است. از دیگر سو برخی از کانال های خبری شبکه های اجتماعی در خبری مدعی شده است که بر اساس گزارش دوربین های شهری حاضر در محل آتش سوزی، احتمالا این آتش سوزی عمدی بوده است چرا که دقایقی قبل از آتش سوزی، خوروی سواری در محل مشاهده شده و سریعا محل  را ترک کرده است.

بخش نظردهی بسته شده است..