فرهنگسرای شهید و شهادت در یزد افتتاح شد

no-thumbs

در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد فرهنگسرای شهید و شهادت در یزد افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوزبه مناسبت روز بزرگداشت شهدا شنبه ۲۲ اسفند فرهنگسرای شهید و شهادت با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل بنیاد یزد و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان فرهنگسرای شهید و شهادت یزد افتتاح شد.
امام جمعه یزد در این مراسم با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: شهدای والامقام با تاسی به سیره ائمه معصومین(ع) در برابر دشمن متجاوز ایستادند و در این راه با تقدیم جان خویش، اسلام و انقلاب اسلامی را به اقصی نقاط جهان گسترش دادند و لذا ما وظیفه داریم در ادامه نهضت حسینی شهدا نسبت به نشر سیره و آرمان های شهدا تلاش کنیم.
آیت الله ناصری تصریح کرد: شهدا و ایثارگران نه تنها در میهن اسلامی اثرگذار بودند بلکه امروزه شاهدیم ملتهای مسلمان با تبعیت از راه شهدا در برابر کفر جهانی قیام کرده اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان نیز در این مراسم با گرامیداشت سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: نامگذاری این روز به نام شهدا حرکتی است در جهت تکریم و بزرگداشت مقام والای ایثار و شهادت است و همه روزها متعلق به شهدا است.
احمد ابراهیمی با بیان اهمیت آشنایی نسل جوان با سیره و منش شهدا افزود: این فرهنگسرا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای بهره گیری دانش آموزان، دانشجویان و محققین حوزه ایثار و شهادت مهیا شده است.
شایان ذکر است این مجموعه در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع شامل کتابخانه تخصصی شهید و شهادت، نگارخانه، قرائت خانه و اتاق پژوهش همه روز برای استفاده عموم راه اندازی شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..