تاکید تابش بر توسعه ساختار نیروی انسانی گمرک

به گزارش یزدی نیوزنماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گمرک برای ایفای نقش حاکمیتی خود باید به نرم افزار و فناوری‌های روز مجهز شود تا بتواند اهداف و سیاست‌های کلی کشور و رضایتمندی مردم را جلب کند.

"محمدرضا تابش" در دیدار مدیر کل گمرک استان، گمرک را مرزبان اقتصادی کشور توصیف کرد و افزود: گمرک بعنوان یک سازمان با سابقه، نقش بسیار تاثیرگذاری در اجرای سیاست‌ها و خط مشی‌های اقتصادی و کلان کشور دارد.

 

وی با اشاره به وظایف متنوع گمرک در بخش‌های مختلف نظیر صادرات، واردات و تعرفه، افزود: سلامت مردم در زمینه ورود مواد غذایی به کشور به کارکرد دقیق و درست گمرک وابسته است و اگر در ارزیابی کالا دقت لازم را نداشته باشد، امنیت اقتصادی و اجتماعی مردم در معرض آسیب قرار خواهد گرفت.

 

تابش ادامه داد: در دنیایی که فناوری و ارتباطات حرف اول را می‌زند، نمی‌توان با ابزارهای سنتی گذشته فعالیت کرد، بنابراین ضروری است روند تکمیل سیستم جامع گمرکی و اتوماسیون به سرعت در سطوح مختلف گمرک ادامه پیدا کند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که رسیدگی به معیشت کارکنان گمرک باید تقویت شود، تصریح کرد: گمرک برای ایفای نقش‌های جدید خود نیازمند توسعه ساختار نیروی انسانی و به روز شدن آن با توجه به واقعیت های اقتصادی امروز است.

 

تابش ادامه داد: توسعه آموزش پرسنل گمرک منطبق با ضروریات و منطقی‌سازی تعرفه ها و ثبات در مقررات بازرگانی برای جلوگیری از ایجاد زمینه‌های فساد و رانت را در کشور، از فعالیت های ضروری در گمرک است.

 

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور با اشاره برخی مبادی ورودی غیرقانونی و قاچاق کالا، افزود: برای داشتن نظام اقتصادی سالم باید گلوگاه‌ها و مبادی غیرقانونی مسدود شود و مجلس نیز برای تحقق این مهم آمادگی هرگونه حمایت از گمرک را دارد.

 

وی به برخی زمینه‌های فساد و رانت در کشور و استان یزد اشاره و در پایان نیز اظهار کرد: در دوره جدید مسئولیتم با توان بیشتر و با توکل به خدا و حمایت مردم، برای مقابله با هرگونه کج روی در هر سطحی که باشد اقدام خواهم کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..