ایجاد یکی از بزرگترین مراکز بوم‌گردی در اشکذر

به گزارش یزدی نیوزمسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر از صدور موافقت اولیه یکی از بزرگترین سفره‌خانه‌های سنتی و مرکز بوم‌گردی استان در شهرستان اشکذر خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه یزد، سید محمد جعفر میرجلیلی عنوان کرد: موافقت اولیه سفره‌خانه سنتی و مرکز بوم گردی صدرآباد با مساحت حدود ۲۰۰۰ مترمربع در روستای صدرآباد صادر شد.

 

وی افزود: این مرکز بوم‌گردی دارای یازده اتاق، حیاط خصوصی و عمومی، تالار و بادگیر، نارنجستان، حوضچه و باغ است که می‌تواند فضای دلنشینی را برای گردشگران مهیا سازد. با راه‌اندازی این سفره‌خانه سنتی و مرکز بوم‌گردی، شاهد توسعه و تغییر مسیر گردشگری در منطقه رستاق خواهیم بود.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سفره‌خانه‌های سنتی نماد هویت تاریخی و فرهنگی ایرانیان محسوب می‌شود که از پیشینه شناخته شده و هویتی اصیل برخوردار هستند و انتقال‌دهنده فرهنگ و تمدن چندین هزارساله ایرانی اسلامی به نسل کنونی هستند.

 

وی اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی با بررسی معماری حاکم بر سفره‌خانه‌ها و کیفیت غذا و خدمات بر عملکرد این مراکز نظارت می‌کند.

 

میرجلیلی ابراز امیدواری کرد که با تدابیر انجام شده تا پایان سال ۹۵ شاهد راه‌اندازی چندین مرکز بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی در سطح شهرستان باشیم.

بخش نظردهی بسته شده است..