راه‌اندازی انجمن زنان کارآفرین در استان یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل دفتر امور بانوان استانداری یزد با اشاره به کسب رتبه چهارم کشوری مشارکت اقتصادی زنان یزدی، از راه‌اندازی  انجمن زنان کارآفرین در این استان خبر داد.

"فخر السادات خامسی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه یزد،‌ با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های سلامت در حوزه بانوان، اظهار کرد: زنان نقش مهمی در توسعه اقتصادی و ثبات فرهنگی جامعه ایفا می‌کنند.

وی ایجاد زمینه اشتغال پایدار ویژه زنان را از جمله مهمترین رسالت مسئولان در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار در استان یزد دانست و بیان کرد: حمایت از توسعه مشاغل خانگی، از جمله راهکارهای توسعه اشتغال پایدار ویژه زنان یزدی است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با تاکید بر حمایت از مشاغل خانگی در استان، افزود: بانوان یزد به دلیل وجود ظرفیت‌های علمی،‌ دینی و اقتصادی نقش مهمی در توسعه اقتصاد داخلی به ویژه در حوزه مشاغل خانگی ایفا می‌کند.

خامسی هامانه با اشاره به مشارکت بانوان یزدی در توسعه اقتصادی استان، گفت: برگزاری جشنواره نمایشگاه توانمندی بانوان یزدی، راه‌اندازی انجمن زنان کار آفرین استان و اجرای طرح پویش رسانه‌ای به منظور ارتقای بیش از پیش جایگاه بانوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی،‌ اقتصادی و اجتماعی استان، از جمله اقدامات دفتر امور بانوان استانداری یزد است.

وی کسب رتبه چهارم کشوری مشارکت اقتصادی زنان یزدی را از جمله نشانه‌های ظرفیت بانوان در استان دانست و بیان کرد: بیش از ۵۲۰ هزار نفر از جمعیت استان را بانوان تشکیل داده‌اند ‌که از این تعداد ۴۲ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی شاغل هستند.

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری دانش‌آموزان یزدی، گفت: ۶۰ درصد دانشجویان این استان دختران هستند و یکی از نیازهای استان ایجاد اشتغال و استفاده از توانمندی‌ها دختران تحصیل کرده و دانش‌آموخته است.

خامسی هامانه در پایان با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های فرهنگی،‌ اجتماعی و اقتصادی ویژه زنان در استان، خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار تهیه شده،‌ در استان یزد بیش از هشت هزار زن بی‌سرپرست،‌ شش هزار زن سرپرست خانوار و ۲۲۹ زن بد سرپرست در استان یزد زندگی می‌کنند

بخش نظردهی بسته شده است..