بیمارستان کودکان شهید مسعودی یزد رسماً افتتاح شد

به گزارش یزدی نیوزوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر دو روزه خود به یزد، بیمارستان کودکان شهید مسعودی یزد را رسماً افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه یزد، این بیمارستان کاملاً خیری که دارای ۱۰۸ تخت و سه هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا است، از سال ۸۴ با هزینه‌ای بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وزیر بهداشت با حضور در این بیمارستان که شامل بخش‌های اورژانس کودکان، مراقبت های ویژه کودکان و مراقبت‌های ویژه نوزادان است، بر بالین نوزادان بستری در این بیمارستان حضور یافت و از نزدیک در جریان روند درمان آنها در بخش بستری نوزادان قرار گرفت.

دکتر "محمود نوری شادکام" رئیس بخش نوزادان این بیمارستان ضمن ارائه توضیحات مشروح پیرامون مهمترین اقدامات انجام شده برای نوزادان نارس بستری در این بخش، اظهار کرد: در این بخش، انواع مراقبت‌های ویژه نوزاد در سطوح مختلف انجام شده و اقدام ویژه بخش، آموزش مادران و دستیاران به منظور کاهش زمان بستری نوزاد نارس است.

وی تصریح کرد: در این بخش، مراقبت آغوشی از نوزادان بستری توسط  والدین، ریسک ابتلا به بیماریهای عفونی را در این نوزادان کاهش داده و موجب ارتباط عاطفی هر چه بیشتر نوزاد با والدین و افزایش ترشح شیر مادر نیز می‌شود.

نوری شادکام همچنین آموزش تیمی و مراقبت خانواده محور، برگزاری همایش پیاده‌روی روزانه جهت مادران و آموزش مراقبت از نوزاد نارس، پیگیری و پایش رشد و تکامل نوزاد نارس تا سن دو سالگی را از دیگر اقدامات ارائه شده جهت نوزادان نارس در این بخش عنوان کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..