وزیر اطلاعات در تفت اعلام کرد:

حل اختلافات و کدورت ها یکی از راهبردهای دولت است/دولت به رعایت خطوط قرمز مومنانه ملتزم است

وزیر اطلاعات گفت: امروز به لطف خدا و با پیوند تنگاتنگ میان مردم و رهبری، کشور در شرایط وحدت و همبستگی بی نظیری است که این وحدت و انسجام ملی از برکت وجود رهبری منبعث شده است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی  در جمع مردم تفت در استان یزد با تاکید بر اهمیت پرهیز از اختلافات افزود: رابطه بین مسلمانان باید بر پایه برادری و مهر و محبت باشد و اسلام عزیز ما را به سمت بخشش و دوستی و گذشت راهنمایی کرده است.
وی همچنین گفت: دولتی که امروز در بدترین و سخت ترین شرایط با سرپنجه تدبیر درحال حل مسائل و مشکلات است؛ نعمت ارزشمندی است که باید قدردان آن باشیم.
وزیر اطلاعات ادامه داد: امروز نسبت به آینده احساس امیدوارانه در جامعه ایجاد شده که این فضا در سایه تلاش های دولت به دست آمده است.
علوی با بیان اینکه دولت خود را متعلق به همه مردم و همه جناح ها می داند، اظهارکرد: دولت به رعایت خطوط قرمز مومنانه ملتزم است، اما در عین حال تقویت انسجام ملی را با کاهش کدورت ها وظیفه خود می داند و خوشبختانه در این مدت گام های بلندی در این خصوص برداشته شده است.
علوی با اشاره به خط مشی دولت برای کاهش اختلافات میان جریان های مختلف ادامه داد: این دولت همه تلاش خود را برای تقویت روحیه وحدت و همبستگی ملی به کار گرفته و در این مسیر گام نهاده است.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه وجود اختلاف، ابهت و صلابت جامعه اسلامی را از بین خواهد برد عنوان کرد: حل اختلافات و کدورت ها یکی از راهبردهای دولت است.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه شکر نعمت وحدت، حفاظت و پاسداری از آن است؛ گفت: مسائلی همچون انتخابات باید برکات خودش را به جامعه برساند و آفات آن که می تواند دودستگی و تفرقه باشد باید کنترل شود و همه به سمت حفظ وحدت ملی حرکت کنیم.
وی با اشاره به رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص جذب حداکثری افزود: وجود جریان ها و سلیقه های مختلف در جامعه آزاد و بانشاط، امری طبیعی است اما همگی باید در چارچوب ولایت قرار گرفته و وحدت جامعه در سایه مصالح ملی حفظ شود.
علوی همچنین گفت: در اوایل انقلاب، کشور همسایه ای چون عراق ما را هشت سال درگیر جنگ کرد؛ اما امروز به لطف پروردگار و هدایت های رهبری در جایگاهی قرار داریم که حتی ابرقدرت های دنیا جرات کوچک ترین تعرضی به ایران ندارند.
وی با مقایسه شرایط امروز کشورهای همسایه با ایران، به روشنی می بینیم که امنیت کشورمان در منطقه بی نظیر و این نعمت برای مردم عزیز ایران کامل ملموس است.
وی ادامه داد: با هماهنگی کم نظیری که امروز میان همه نیروهای امنیتی و انتظامی کشور وجود دارد؛ میهن عزیز اسلامی در شرایط بسیار امن و آرامی است و باید قدر نعمت ارزشمند امنیت را بدانیم.
علوی همچنین با اشاره به ایام فاطمیه و روزهای سوگواری شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) ابراز امیدواری کرد: همگان از فیوضات معنوی این ایام به نحو شایسته بهره مند شوند.
وزیر اطلاعات با اشاره به سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان یزد، از حضور در جمع مردم استان بویژه مردم شهرستان تفت ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدوارم اکنون که به عنوان نماینده دولت در جمع شما عزیزان حضور یافته ام بتوانم با توجه به مسائل و مشکلات تفت که از سوی مسئولان شهرستان عنوان شد برای پیگیری و حل این مسائل، نماینده خوبی برای مردم این شهرستان در هیات دولت باشم.
علوی با اشاره به اینکه بر اساس آیات و روایات، خداوند متعال، شرط ازدیاد نعمت را شکر نعمت برشمرده است گفت: همانگونه که هر انسان باید شکرگزار نعمت ها باشد یک ملت نیز دربرابر نعمت های خدادادی باید شکرگزار و قدردان باشد.
وی با بیان این که خداوند متعال نعمت های بسیاری به ملت ایران عطا کرده است گفت: با ارزش ترین نعمت برای ایران وجود بابرکت رهبری حکیم و دلسوز است و امروز شاهد آنیم که کشورهای منطقه از این نعمت عظیم الهی بی بهره مانده اند و این مساله، مشکلات بسیاری را برای آنها ایجاد کرده است.
نماینده ویژه رئیس جمهوری با بیان اینکه با نگاه به سیره ائمه معصومین(ع) در می یابیم شکر نعمت وجود رهبر، اطاعت و فرمانبری از اوست اظهار داشت: رهبر همچون نخ تسبیح است که به کشور وحدت و انسجام می بخشد و شکر این نعمت عظیم، جمع شدن همگان در سایه پرچم ولایت است که امروز این پرچم در دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وزیر اطلاعات با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات هفتم اسفندماه گفت: خوشبختانه در این انتخابات، شاهد التهاب و تشویش نبودیم و این اتفاقی ارزشمند است که باید حافظ آن باشیم.
علوی با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در شهرستان تفت که از سوی مسئولان این شهرستان مطرح شده است ابراز امیدواری کرد حل این مسائل را در هیات دولت پیگیری کند.
در ابتدای این مراسم فرماندار و امام جمعه تفت با ایراد سخنانی حضور نماینده ویژه رئیس جمهوری و وزیر اطلاعات را در شهرستان تفت گرامی داشت و از سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری و هیات وزیران به استان یزد و همچنین استقبال باشکوه مردم از آنان تجلیل کردند.
وزیر اطلاعات در بدو ورود به تفت با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..