همایش سراسری دندانپزشکی و طب به میزبانی یزد

به گزارش یزدی نیوزاولین همایش سراسری دندانپزشکی و طب با حضور پزشکان عمومی و متخصصین دندانپزشکی کشور اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

"احمد حائریان" دبیر علمی این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه یزد،‌ با اشاره به برگزاری اولین همایش دندانپزشکی و طب از اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ به مدت ۳ روز در سالن همایش‌های بیمارستان شهید صدوقی یزد، اظهار کرد: ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش دندانپزشکی و طب ارسال شده که ۳۲ مقاله از بین آنها به عنوان مقاله برتر انتخاب و ارائه خواهد شد.

وی دردهای کرانیوفشیال، علوم پایه و دندانپزشکی بالین، علوم سلولی مولکولی در دندانپزشکی، اختلالات تکاملی دهان و فک و صورت، کیست ها و تومورهای دهان و فک و صورت، بیماری های سیستمیک و دندانپزشکی بیمارستانی و تشخیص اولیه بیماری های سیستمیک بر اساس یافته‌های دهانی را از جمله محورهای اولین همایش دندانپزشکی و طب در استان یزد عنوان کرد.

حائریان در ادامه عبارت "دهان، آیینه سلامت" را شعار اولین همایش سراسری دندان پزشکی و طب عنوان کرد و ادامه داد: مراقبت از سلامت دهان و دندان به معنای رعایت کامل بهداشت فردی است.

وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به بیماری‌های مشترک دهان و بیماری‌های عمومی، تأثیر فشارخون، چاقی، افزایش چربی در بیماری‌های لثه‌ای و دیابت را از جمله بیماری‌های مشترک بین دهان و بیماری‌های عمومی خواند.

دبیر علمی اولین همایش سراسری دندانپزشکی و طب با اشاره به آمار ۶۰ درصدی چاقی و اضافه وزن جمعیت استان یزد،‌ افزود: طبق نتایج بدست آمده از پژوهش‌ها جدید پزشکی،‌ دیابت و چاقی ارتباط مستقیم با بیماری‌های دهان و دندان دارد.

عضو هیات علمی و استاد تمام دانشکده دندانپزشکی یزد با بیان این که وضعیت استان یزد از نظر تشخیص و اطلاع بیماری‌های عمومی مطلوب نیست.، در پایان خاطرنشان کرد: توجه بیشتر پزشکان عمومی و متخصصین دهان و دندان، به نوع بیماری‌های مشترک دهان و بیماری‌های عمومی، از جمله اهداف برگزاری اولین همایش سراسری دندانپزشکی و طب در استان یزد است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..