یک مقام مسئول تشریح کرد:

کارآفرینی یزد نیازمند ۳۶ هزار میلیارد

یزد برای حفظ جایگاه برتر خود در اقتصاد کشور نیازمند تامین منابع جدید برای تأمین منابع مالی سرمایه‌گذاری ثابت طرح‌های نیمه تمام و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد گفت: استان یزد برای حفظ جایگاه برتر خود در اقتصاد کشور نیازمند تامین منابع جدید برای تأمین منابع مالی سرمایه‌گذاری ثابت طرح‌های نیمه تمام و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه یزد، علی نمازی افزود: بخش کارآفرینی استان برای رونق و ادامه فعالیت خود به ۳۶ هزار میلیارد ریال منابع مالی جدید نیاز دارد. در این زمینه ۱۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تامین سرمایه ‌در گردش واحدهای تولیدی مورد نیاز است.

 

وی ادامه داد: استان یزد رتبه‌های قابل توجهی را در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی به خود اختصاص داده و در حال حاضر رتبه چهارم را در سرانه تولید ناخالص داخلی کشور دارد.

 

نمازی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان یزد وجود دارد که بیش از ۸۰۰ نوع کالا تولید می‌کنند و رتبه اول کشور در تولید کاشی و سرامیک، رتبه دوم کشور در تولید محصولات نساجی، رتبه سوم کشور در ظرفیت و تولید محصولات فولادی و در مجموع رتبه چهارم توسعه صنعتی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی بیان کرد: استان یزد در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی به عنوان سومین تولیدکننده محصولات گلخانه‏ای کشور به میزان ۳۶۰ هزار تن، اولین تولیدکننده روناس کشور به میزان ۲۲۰۰ تن، سومین تولیدکننده پسته کشور به میزان ۴۵ هزار تن، چهارمین تولیدکننده انار کشور به میزان ۹۴ هزار تن، سومین تولیدکننده زعفران کشور به میزان ۱ تن و ۴۰۰ گرم و اولین تولیدکننده گوشت بلدرچین و کبک در کشور شناخته می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بانک محور بودن نظام مالی کشور و استان، به نظر می‌رسد برای تأمین منابع مالی فوق‌الذکر باید منابع جدیدی در اختیار سیستم بانکی استان قرار گیرد.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: استانی شدن فرایند اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری ملی نیز به تأمین منابع مالی جدید مورد نیاز کمک خواهد کرد و امیدواریم در سفر رئیس جمهوری توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

بخش نظردهی بسته شده است..