سرمایه‌گذاری شرکت معدنی چادرملو یزد در معادن قزاقستان

no-thumbs

مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در استان یزد اعلام کرد: این شرکت با همکاری دو شرکت سرمایه‌گذاری به صورت غیر مستقیم در چند شرکت فعال در معادن مس کشور قزاقستان اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش یزدی نیوز "سید محمود سیدی" افزود: با لغو تحریم‌های بین‌المللی بسیاری از موانع صادراتی و مشکلات نقل و انتقال پول برای شرکت‌های ایرانی از میان رفته و راه برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار داخلی باز شده است.

وی در مورد پیش‌بینی قیمت‌های جهانی در سال آینده نیز گفت: با توجه به اخباری که در رابطه با قیمت‌های جهانی فلزات وجود دارد، حاکی از افزایش تقاضا برای محصولات فولادی در اواخر سال ۲۰۱۶ است که می‌تواند باعث رشد قیمت آنها در بازارهای بین‌المللی شود.

سیدی خاطرنشان کرد: البته در رابطه با بازارهای داخلی باید گفت که قیمت محصولات فولادی تأثیر زیادی از قیمت‌های جهانی نمی‌گیرد اما اگر اقتصاد کشور از رکود خارج شود و شاهد رونق فعالیت‌های عمرانی و بازرگانی باشیم، تقاضا در داخل نیز تحریک خواهد شد و قیمت شمش فولاد خوزستان که مبنای نرخ سنگ آهن و مواد اولیه محصولات فولادی است، افزایش می‌یابد.

مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گفت: افزایش قیمت شمش فولاد خوزستان برای شرکت‌های سنگ آهنی نیز مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: در پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۵ با اعلام ۱۸ تومان سود برای هر سهم، کاهش سودآوری ۵۳ درصدی نسبت به سال ۹۴ را برآورد کرده‌ایم که علت عمده این تعدیل منفی، افت قیمت شمش فولاد خوزستان است چرا که در این پیش‌بینی، نرخ مذکور را به ازای هر تن ۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته‌ایم.

سیدی در پایان گفت: در حال حاضر شرکت، پیگیر دریافت مجوز از سازمان بورس برای افزایش سرمایه ۱۰۴ درصدی از محل آورده‌های نقدی مطالبات است که این افزایش سرمایه در دو مرحله انجام خواهد شد که بخش عمده این افزایش سرمایه از محل مطالبات خواهد بود و در راستای اجرای طرح‌های توسعه شرکت از جمله کارخانه احیا و فولاد‌سازی ثامن اردکان و فولاد ابرکوه ، طرح تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی اردکان  و طرح تأمین آب، صرف می‌شود.

این مسئول همچنین افزود: با ورود این نقدینگی به شرکت ساختار مالی تغییر می‌کند و این هزینه‌ها جبران خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا پیش از پایان سال جاری،  مجمع عمومی فوق العاده برای افزایش سرمایه  را برگزار کنیم .

بخش نظردهی بسته شده است..