برگزاری همایش “توسعه پایدار استان یزد در بستر اقتصاد مقاومتی”

no-thumbs

نخستین همایش "توسعه پایدار استان یزد در بستر اقتصاد مقاومتی" اواخر هفته جاری به میزبانی دانشگاه حائری میبد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز دکتر "علی آزادی‌نژاد" دبیر علمی این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، تصریح کرد: شهروندان به دنبال امنیت، آسایش و رفاه در یک کشور هستند و این ابتدایی‌ترین ضروری‌ترین نیازهای شهروندان و تقاضای آنها از دولت‌هاست.

وی افزود: این اهداف سه‌گانه زمانی به طور دایمی و همیشگی محقق خواهد شد که دولت‌‌ها به توسعه پایدار دست‌یافته باشند ولی آنچه که اهمیت توسعه پایدار را می‌تواند به حق بیان کند ارایه کردن این سه نعمت عالی برای یک کشور است.

به گفته‌ی آزادی‌نژاد، گروه اقتصاد و مدیریت دانشگاه آیت الله حایری میبد جهت بررسی راهکار‌های نیل به توسعه پایدار در استان دارالعباده تصمیم به مشورت و اخذ راهنمایی از پژوهشگران و صاحبان علم در زمینه توسعه پایدار کرده و در همین راستا همایشی را با عنوان "توسعه پایدار استان یزد در سایه اقتصاد مقاومتی" میزبانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این همایش در محورهای مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه کشاورزی،معدنی و صنعتی، توسعه خدمات برتر و دانش‌محور، اثر عوامل محیطی بر توسعه پایدار، بررسی کلیه عوامل مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مؤثر بر توسعه، به بحث و تبادل نظر می‌پردازد.

دبیر این همایش در پایان با اشاره به برگزاری همایش از صبح چهارشنبه دوازدهم اسفندماه، سخنرانان ویژه این برنامه را دکتر "عباس شاکری" رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دکتر "کاظم یاوری" دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و "حمیدرضا نصیری‌زاده" رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، نام برد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..