آموزش‌های مجازی قرآن در قوه قضائیه ارائه می‌شود

no-thumbs

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه با اعلام برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در یزد، اظهار کرد: عدالت‌خواهی، ‌مستلزم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام و المسلمین "سیدمحمد مسعود معصومی لاری" قبل از ظهار امروز به مناسبت برگزاری سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه که از فردا سه‌شنبه یازدهم اسفندماه به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد‌، در جمعه خبرنگاران با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، تدوین برنامه‌های آموزشی‌، برگزاری مسابقات قرآنی در مقاطع مختلف شهری،‌ استانی، ‌منطقه‌ای و کشوری را از جمله موارد حائز اهمیت در بحث ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد.

به گفته‌ی وی، گسترش عدالت در جامعه،‌ رشد عدالت فرهنگی،‌ اجتماعی و اقتصادی و گسترش عدالت خواهی در جامعه را از جمله ویژگی‌های ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی ادامه داد: ‌تدوین برنامه‌های ترویجی و برگزاری مسابقات ویژه نفرات برتر هر دوره از مسابقات با هدف حراست از دستاوردهای قرآنی،‌ از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار معاونت فرهنگی قوه قضائیه است.

معصومی‌لاری همچنین ارائه آموزش‌های مجازی قرآن به صورت آنلاین،‌ برگزاری کلاس‌های قرآنی در سطح قوه قضائیه و حمایت از فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی قرآنی را‌ از دیگر برنامه‌های در دستور کار این معاونت بیان کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: توفیقات قرآنی استان یزد،‌ مهمترین دلیل برگزاری سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه به میزبانی یزد و برآورد میزان اثربخشی فعالیت‌های قرآنی در سطح قوه قضائیه از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

این مسئول با اشاره به ضرورت جاری شدن فرهنگ قرآن در بیان و رفتار کارکنان قوه قضائیه، افزود: سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه از فردا در چهار رشته قرائت‌، تفسیر و مفاهیم، ترتیل‌ و حفظ به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به حضور ۱۹۰ نفر از نخبگان قرآنی قوه قضائیه در این دوره از مسابقات، تصریح کرد: ۱۰۳ نفر از این شرکت‌کنندگان، همکاران زن دادگستری‌های سراسر کشور هستند.

معصومی لاری در پایان نیز یادآور شد: در سال آینده مسابقات سراسری قرآن کریم در قوه قضائیه با محوریت آموزش و ارتقای سطح کیفی شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..