مدیر کل کمیته امداد یزد خبر داد؛

کمیته امداد یزد در جایگاه دوم کشور به لحاظ مشارکت‌های مردمی

مدیر کل کمیته امداد استان یزد با بیان این که کمیته امداد یزد در جایگاه دوم کشور به لحاظ مشارکت‌های مردمی قرار دارد، اظهار کرد: برون سپاری با هدف ایجاد زمینه مشارکت بخش خصوصی و واگذاری برخی از امور کمیته امداد به نهادهای مردمی، از برنامه‌های در دستور کار این نهاد در استان است.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایسنا "محسن علیزاده" امروز در آستانه چهاردهم اسفندماه سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در جمع اهالی رسانه،  اظهار کرد: رسانه‌ها، امدادگران اطلاع‌رسانی و مهمترین عوامل ترویج فرهنگ حمایت از مظلومان هستند.

وی با اشاره به نزدیک شدن امکانات شهر و روستا در نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی با ترویج فرهنگ اسلامی منشأ تحولات بزرگ سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی است.

علیزاده سرعت بخشیدن به فعالیت‌های حمایتی کمیته امداد را از جمله اولویت‌های کمیته امداد یزد در سال آینده عنوان کرد و ادامه داد: برون سپاری با هدف ایجاد زمینه مشارکت بخش خصوصی و واگذاری برخی از امور کمیته امداد به نهادهای مردمی، از دیگر برنامه‌های در دستور کار کمیته امداد استان یزد است.

وی تقویت شورای پژوهش و برنامه‌ریزی در جهت ارتقای ساطمان و حمایت از نیازمندان را یادآور شد و اظهار کرد: مسجد محوری را نیز به عنوان یک اصل در طرح راه‌اندازی مراکز نیکوکاری مورد اهتمام داریم. همچنین مددکار محوری و استفاده از مشاورین خارج از سازمان و تقویت جایگاه اکرام از برنامه‌های در دستور کار کمیته امداد استان است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش، تلاش در راستای مردمی شدن، اعتمادسازی، راه‌اندازی شورای زکات، توسعه روحیه انقلابی بین امدادگران کمیته امداد، اجرای کامل و ترویج اقتصاد مقاومتی، توسعه مشاغل خرد و زودبازده  در کمیته امداد استان را نیز از برنامه‌های مورد توجه این نهاد در استان ذکر کرد.

وی در ادامه به بیان اقدامات صورت گرفته در این نهاد طی سال جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قریب ۳۰ هزار خانوار شامل ۵۹ هزار و ۳۷۲ نفر تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند.

به گفته وی، ۱۱ هزار ۷۹۴ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد استان تحت پوشش بیمه قرار دارند که در سال جاری از بابت خدمات بهداشت و درمان ۳۷ میلیارد تومان در این رابطه هزینه شده است.

وی با اشاره به تلاش در جهت فراگیر شدن پوشش بیمه‌ای مددجویان امداد، تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته و مشمول بیمه‌های اجتماعی در استان را حدود پنج هزار خانوار ذکر کرد.

علیزاده در ادامه تعداد یتیمان تحت پوشش کمیته را نیز یکهزار و ۵۷۱ نفر اعلام و تصریح کرد: این افراد در استان از سوی ۱۳ هزار و ۵۶۲ نفر حمایت می‌شوند.

وی با اعلام سقف ۵۰ میلیون تومانی وام برای اشتغال مددجویان، در این باره بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار خانوار تحت پوشش طرح‌های خودکفایی کمیته امداد هستند و در سال جاری نیز ۱۹۰ میلیارد ریال وام خودکفایی به یکهزار و ۳۵۰ مددجو اعطاء شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به وجود ۱۸۰ هزار و ۵۳۸ صندوق صدقات در استان، درآمد حاصل از این صندوق‌ها را طی سال جاری ۶۸ میلیارد ریال عنوان کرد.

علیزاده در بخش پایانی سخنانش نیز با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در استان همزمان با سراسر کشور طی روزهای۱۲ تا ۱۴ اسفندماه سالجاری با شعار "بهار همدلی، شکوه مهربانی، شور نیکوکاری"، تصریح کرد: این مراسم در روز‌ 12 اسفندماه در ۱۱۰۰ مدرسه استان، در ۱۳ اسفندماه با برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مساجد، میادین و معابر و ۱۴ اسفندماه در پایگاه های نماز جمعه سراسر استان برگزار می‌شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..