یزد آماده برگزاری انتخابات است:

۳۲۰۰ ناظر کار نظارت بر برگزاری انتخابات در استان یزد را انجام می‌دهند/معرفی ۷۱۹ بازرس برای شعب اخذ رای در استان یزد

استاندار یزد با اشاره به فضای گرم انتخابات در دارالعباده یزد گفت: همه مقدمات برگزاری انتخاباتی باشکوه در یزد فراهم است.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در جلسه ستاد انتخابات استان یزد ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در استان یزد اظهار داشت: علاوه بر مسئولان برگزاری، نظارت و بازرسی انتخابات، مردم نیز تب و تاب انتخاباتی دارند و همه جاز صحبت از انتخابات است.

وی عنوان کرد: مردم این روزها تحلیل و بررسی‌های جالبی از انتخابات دارند که این تحلیل‌ها نشان از بلوغ سیاسی آنها است.

میرمحمدی با اشاره به اینکه کاندیداها نیز در فضایی خوب و سازنده، به تبلیغ و معرفی خود پرداختند، بیان کرد: وقتی می توانیم یک انتخابات را انتخابات شایسته بخوانیم که بیشتر بحث های تبلیغاتی بر روی تشریح توانمندی‌ها و شایستگی‌های فرد متمرکز باشد نه بر تخریب و توهین.

مردم یزد به شناخت خوبی از افراد و احزاب دست یافته‌اند

وی ادامه داد: مردم یزد هم تجارب خوبی در زمینه انتخابات دارند و هم شناخت خوبی نسبت به کاندیداها کسب کرده‌اند و در فضایی شفاف این شناخت‌ها حاصل شده و مردم طیف‌های سیاسی مختلف را می‌شناسند.

استاندار یزد ادامه داد: امیدواریم مردم درالعباده یزد با احساس تکلیفی که همواره در انتخابات‌های مختلف داشته‌اند، روز هفتم اسفندماه حضوری پرشور در پای صندوق‌های رای داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به نقش پراهمیت رسانه‌ها در مورد افزایش شناخت مردم از کاندیداها بیان کرد: رسانه‌ها با معرفی کاندیداها و ارائه تجزیه و تحلیل‌های مختلف در این ایام، تنور انتخابات را گرم کرده و مردم را در فضایی شفاف به شناخت بیشتری از افراد و احزاب می‌رسانند.

۳۲۰۰ ناظر کار نظارت بر برگزاری انتخابات در استان یزد را انجام می‌دهند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به حضور سه هزار و ۲۰۰ ناظر در انتخابات استان یزد اظهار داشت: این ناظران در جلسات متعدد و کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده اند و با آمادگی کامل در انتخابات حضور می یابند.

حجت الاسلام ناصر محمدی بیان کرد: کاندیداها نیز نمایندگان خود را به دفتر نظارت و بازرسی معرفی کرده اند و در مجموع ۲۳۶ کارت برای نمایندگان کاندیداها به منظور حضور در پای صندوق‌های رای صادر شده است.

وی، انتخابات یزد را از سالم‌ترین انتخابات‌های برگزار شده در سطح کشور خواند و اظهار امیدواری کرد: کاندیداها در مدت زمان باقیمانده نیز قانونمداری را مدنظر قرار داده و به برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند کمک کنند.

معرفی ۷۱۹ بازرس برای شعب اخذ رای در استان یزد

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد نیز در این نشست از انتخاب و آموزش ۷۱۹ بازرس برای شعب اخذ رای خبر داد و گفت: برای هر شعبه، یک بازرس انتخاب شده است.

احمد ترحمی بیان کرد: مسئولیت هر ۱۳ شعبه نیز به یک سربازرس داده شده که بر این اساس، ۵۷ سربازرس نیز برای روز انتخابات معرفی شده اند.

وی ادامه داد: برای هر شهرستان نیز یک بازرس ویژه انتخاب شده و در مجموع ۱۰ بازرس ویژه، کار بازرسی انتخابات در استان یزد را بر عهده دارند.

ترحمی همچنین از انجام هماهنگی های لازم با روسای ستادهای تبلیغاتی کاندیداها خبر داد و عنوان کرد: مقدمات برگزاری انتخابات سالم و قانونمند در استان یزد فراهم است.

مهر

بخش نظردهی بسته شده است..