ویژه انتخابات:

مطالبات یزدی‌ها از نماینده منتخب‌شان چیست؟

ماه‌هاست از انتخابات می‌گویند، این که انتخابات یعنی حاکمیت مردم، یعنی توجه به اراده مردم، یعنی اعطای آزادی‌های سیاسی و اجتماعی، یعنی بله گفتن به یک ایده، برنامه و تایید نگاه و ایده‌ای جدید، یعنی سپردن امانتی دیگر به یک امانتدار تا چهار سال آینده و...

به گزارش یزدی نیوزاما گذشته از تمام آنچه بارها تکرار شده و بارها در کتاب‌ها و مقالات ذکر شده، انتخابات اخیر ایران تنها یک رای‌گیری ساده و فقط گزینش یک نماینده برای مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری نیست. در واقع انتخابات یک روی سکه است و حاشیه‌های آن، روی دیگر سکه است؛ صحنه‌هایی که کوچه‌ها و خیابان‌ها را پر کرده است.

 

شور انتخاباتی این روزهای کشور و استان یزد گویای ظرفیت بی‌نظیری از توان جوانان کشور است و نشان می‌دهد، نتیجه انتخابات هرچه باشد، برنده‌ای جز مردم ندارد. با توجه به نزدیک شدن به هفتم اسفند ماه ۱۳۹۴، رفته رفته چهره شهر یزد با تبلیغات داوطلبان حضور در دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره از مجلس خبرگان رهبری به گونه‌ای متفاوت از دیگر ایام سال بدل شده است.

 

این روزها سخن غالب مردم یزد در گروه‌های سنی مختلف و از صنوف و مشاغل گوناگون، در خیابان‌،‌ مغازها‌، تاکسی و اتوبوس،‌ موضوع انتخابات و معرفی یا نقد داوطلبان است؛ به راستی مردم یزد چه انتظارتی از نمایندگان خود دارند؟

 

"عباس ناجی عباس آبادی" راننده بازنشسته خط واحد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، می‌گوید: نماینده مردمی، کسی است که به حال و روز مردم توجه داشته باشد و نسبت به برطرف کردن مشکلات جامعه احساس مسئولیت کند.

 

وی اضافه می‌کند: نمایندگان باید بدانند ‌که در برابر تمام اقشار جامعه از بچه سه ساله تا سالمند ۷۰ ساله مسئول هستند و باید با دقت و صبوری به مشکلات تمام مردم گوش و توجه کنند.

 

این شهروند یزدی در ادامه پیگیری تدوین قانون رسیدگی ویژه به سالمندان از نظر فرهنگی،‌ آموزشی و تفریحی را مهمترین خواسته‌ی خود از نمایندگان اصلح، ذکر و عنوان می‌کند: بیکاری جوانان،‌ کم بودن حقوق بازنشستگان و نبود امکانات رفاهی برای سالمندان از دیگر مشکلات مردم یزد است که نماینده منتخب باید برای رفع آنها اقدام کند.

 

وی تصریح می‌کند: نماینده خوب باید به کار مردم برسد،‌ برای مردم شخصیت قائل شود،‌ مشکلات مردم و شهرش را بشناسد و برای رفع آنها دغدغه داشته باشد.

 

یک شهروند زن هم معتقد است که نماینده‌ای که خود را از مردم بداند و نسبت به رفع نیاز مردم اقدام کند، اصلح است.

 

وی، تهیه امکانات تفریحی و رفاهی را از جمله مهمترین مطالبات خود از نماینده شهرش می‌خواند و اضافه می‌کند: صداقت در رفتار و گفتار از ویژگی‌های یک نماینده مردمی و خادم ملت است.

 

این شهروند رسیدگی به وضع ظاهر شهر، معماری شهر و طراحی مناسب ورودی‌های شهر را از جمله ضروریات اجتماعی شهر یزد عنوان می‌کند و می‌گوید: تقویت ظرفیت‌های گردشگری و ایجاد زمینه‌های اشتغال سبز در یزد نیز از دیگر نیازهای مردم استان است که نمایندگان منتخب باید مورد پیگیری قرار دهند.

 

"محمد دانایی" یک کارمند در شهر یزد است که در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ویژگی‌های نماینده اصلح خود را مردم‌داری،‌ ولایت محوری و رسیدگی مخلصانه به درد مردم برمی‌شمارد.

 

وی می‌گوید: هر کدام از داوطلبان که متقاضی حضور در مجلس شورای اسلامی هستند باید عملکرد شفاف و عمل به قول‌های تبلیغاتی خود را در اولویت برنامه‌های کاری خود در صورت راهیابی به مجلس، قرار دهند.

 

این شهروند یزدی، توجه ویژه به اشتغال جوانان و رفع مشکلات معیشتی اقشار مختلف جامعه را از جمله انتظارات شاخص مردم شهر یزد از نماینده خود عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: ساماندهی اتباع بیگانه غیر مجاز از مهمترین درخواست‌های مردم شهر یزد از مسئولان به ویژه نماینده مجلس شورای اسلامی است.

 

"مهتاب دهقانی" یکی دیگر از بانوان یزد هم به خبرنگار ایسنا می‌گوید: واقع‌بینی،‌ شناخت و پشتکار از ویژگی‌های یک نمیانده خوب و مورد نیاز جامعه است.

 

به اعتقاد وی، نماینده مردمی باید در درجه اول مشکل مردم جامعه را لمس کند و در مرحله بعد نیز تا جایی که در توان دارد برای رفع آنها تلاش کند.

 

وی، تدوین برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به ویژه فرهنگ و تمدن بومی یزد را از جمله مهمترین وظایف مسئولان استان به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌داند.

 

سرویان، یکی از معلمان یزدی هم تظاهر نکردن به عملکرد قوی و درک مشکلات اقشار مختلف جامعه را یکی از ویژگی‌های یک نماینده مردمی عنوان و اظهار می‌کند: نمایندگان باید کارهایی رو انجام دهند که مردم از آنها انتظار دارند.

 

وی نیز کمبود امکانات تفریحی و رفاهی برای شهروندان را از جمله مهمترین مشکلات شهر یزد می‌داند و می‌گود: نمایندگان باید بیش از پیش نسبت به حل مشکلات اجتماعی مردم احساس مسئولیت کنند.

 

امیدواریم نمایندگان منتخب مردم نیز همین اهتمام را به دغدغه‌های شهر خود داشته باشند و پایبند به وعده‌های خود در تبلیغاتشان داشته باشند.

بخش نظردهی بسته شده است..