رایزن ایران در چین از دانشگاه یزد بازدید کرد

به گزارش یزدی نیوزحسین گنجی‌دوست" رایزن علمی ایران در کشور چین و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت‌مدرس به منظور بررسی راه‌های برقراری ارتباط سودمند و مؤثر دانشگاه یزد با دانشگاه‌های مختلف چین از این دانشگاه بازدید کرد.

گنجی‌دوست در نشستی که به همین منظور در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد با اشاره به دانشگاه‌های مختلف چین گفت: ۶۴ دانشگاه چین مورد تایید وزارت علوم است و ۷۰۰ دانشجوی ایرانی در کشور چین مشغول به تحصیل هستند.

وی با ارائه گزارشی در زمینه امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات دانشگاه‌های چین به عنوان کشوری توسعه یافته افزود: دانشگاه تهران، شهیدبهشتی، تربیت‌مدرس، زنجان و اصفهان در زمینه علمی با دانشگاه‌های چین ارتباط دارند.

دکتر محمدصالح اولیاء رییس دانشگاه یزد هم مطالبی در زمینه این دانشگاه و موفقیت‌های کسب شده آن ارائه کرد.

همچنین دکتر فرهاد نژادکورکی مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه نیز در سخنانی به ابعاد ارتباط دانشگاه یزد با دانشگاه‌های خارجی از جمله فرانسه، ایتالیا، هلند، عراق و افغانستان پرداخت.

در این نشست همچنین در خصوص راه‌های برقراری ارتباط سودمند و مؤثر با دانشگاه‌های مختلف چین، روش‌های تسهیل مبادله استاد و دانشجو، استفاده از فرصت‌های مطالعاتی برای استادان و دانشجویان، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، آموزش زبان فارسی در چین و آموزش زبان چینی در ایران بحث و تبادل نظر شد.

همچنین بررسی محورهای توسعه دانشگاه یزد و نحوه ارتباط آنها با دانشگاه‌های چین از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست یاد شده بود.

در این نشست دکتر جلیل شاهی عضو هیئت امنا بنیاد حامیان دانشگاه یزد و دکتر کاظم کهدویی رایزن سابق فرهنگی ایران در چین نیز حضور داشت.

بخش نظردهی بسته شده است..