زرتشتیان با عشق به میهن در انتخابات شرکت می کنند

به گزارش یزدی نیوزعضو هیات نظارت زرتشتیان استان یزد گفت: زرتشتیان این استان به میهن و رهبر خود عشق می ورزند و در انتخابات هفتم اسفند، فعالانه شرکت می کنند.

افلاطون یزدانی افزود: زرتشتیان از بدو پیروزی انقلاب تاکنون در همه صحنه های انقلاب و از جمله انتخابات حضور داشتند و این حضور را وظیفه ملی و میهنی خود می دانند.

این موبد زرتشتی اظهار داشـت: خود من به اتفاق خانواده ام به فرمان رهبر خود لبیک می گوییم و روز جمعه در انتخابات حاضر می شویم.
وی با بیان اینکه زرتشتیان در تمام انتخابات گذشته حضوری چشمگیر داشته اند اضافه کرد: بر خلاف یاوه گویی های مغرضان و دشمنان این آب و خاک، روز جمعه همه ما در صحنه انتخابات حاضر خواهیم بود.
معاون انجمن موبدان و موبدیاران زرتشتیان یزد تصریح کرد: همه ما برای جمعه اینده برنامه ریزی کرده ایم و حرف های دشمنان در ما اثری ندارد.
وی با بیان اینکه هر کس در این راه، قصور کند گناه بزرگی مرتکب شده یادآور شد: همه ما ملت واحدی هستیم و کشور مال ماست، همه ایرانی هستیم و باید دین خود را به کشورمان ادا نماییم.
عضو هیات نظارت زرتشتیان استان یزد تعداد صندوق های ویژه رای برای زرتشتیان در شهر یزد را چهار صندوق اعلام کرد که سه صندوق آن سیار خواهد بود.
رییس انجمن زرتشتیان کوچه بیوک یزد، تعداد زرتشتیان استان یزد را بین شش تا هشت هزار نفر اعلام کرد که حدود چهار هزار نفر آنان واجد شرایط رای دادن هستند.
استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک نماینده و در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد که برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات خبرگان در استان دو نفر و برای انتخابات مجلس ۹۳ نفر باهم رقابت می کنند.
براساس اعلام ستاد انتخابات تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان یزد ۶۶۵ هزار و ۵۰۴ نفر است.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه برگزار می شود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..