هشدار یک مقام مسئول:

افزایش ۵‌درصدی حادثه و حریق در ۱۰ ماه امسال شهر یزد

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد از افزایش 5‌درصدی حادثه و حریق در 10 ماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد از افزایش ۵‌درصدی حادثه و حریق در ۱۰ ماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: مجموع حادثه و حریق رخ داده در ۱۰ماه امسال ۲۵۹۶ مورد و در ۱۰ماه نخست سال قبل ۲۴۶۲ مورد بوده است.
 «سیدعباس میرشمسی» گفت: در ۱۰ماه امسال ۱۴۵۵ حریق و ۱۱۴۱ حادثه در شهر اتفاق افتاده است که این آمار د رمدت مشابه سال قبل ۱۴۱۱ حرق و ۱۰۵۱ مورد حادثه بوده است، به این ترتیب تعداد حریق و حادثه به ترتیب ۳ و ۸‌درصد افزایش یافته است. وی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد که بیشترین علت وقوع حریق در ۱۰ ماهه ۹۳ و ۹۴ مربوط به سوء نیت و سپس سهل‌انگاری و بیشترین علت وقوع حوادث در ۱۰ ماهه ۹۳ و ۹۴ نیز مربوط به مهار حیوانات به ویژه زنبور بوده است.
میرشمسی اظهار کرد: آمار مجروحان حوادث و حریق در ۱۰ ماهه امسال ۱۶۴ نفر و در ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۱۳ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳‌درصد کاهش یافته است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد همچنین تعداد نجات‌یافتگان در ۱۰‌ماه سال گذشته و امسال را به ترتیب ۲۰۱ و ۱۹۵ نفر اعلام کرد و از کاهش ۳‌درصدی نجات یافتگان در سال جاری خبر داد. وی اعلام کرد: در ۱۰ ماهه سال گذشته در اثر وقوع حوادث و حریق ۱۳ نفر و در ۱۰ ماهه امسال ۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند که آمارها حاکی از کاهش ۷‌درصدی فوتی‌ها در سال جاری است.
میرشمسی از تجهیز مرکز پیام سازمان برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان با بهره‌برداری از نرم‌افزار ثبت حریق و حوادث، تجهیز تلفن‌های ۱۲۵ به سامانه وی.ا.آی.پی و تجهیز ناوگان عملیاتی به سیستم جی.پی.اس خبر داد.
به گفته مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، بیشترین حریق در سال گذشته با ۱۷۱‌مورد در فروردین ماه و در سال جاری با ۱۸۱ مورد در مردادماه اتفاق افتاده است.وی اظهار کرد: آمار حریق در ماه‌های اردیبهشت، مرداد، شهریور،  مهر و دی‌ با افزایش و در بقیه ماه‌ها با کاهش همراه بوده است و بیشترین افزایش با ۴۲مورد مربوط به مهرماه امسال بوده است.
میرشمسی گفت: بیشترین حوادث نیز سال گذشته با ۱۷۷‌مورد در مردادماه و امسال نیز با ۱۶۳ مورد در مردادماه و همچنین در شهریورماه روی داده است. وی ادامه داد: حوادث در سال جاری در فروردین ماه با ۹۴‌درصد افزایش، در اردیبهشت با ۲۱‌درصد افزایش، در خرداد با ۱۷‌درصد افزایش، در تیرماه با ۳۰‌درصد افزایش، در مردادماه با ۷‌درصد کاهش، در شهریورماه با ۱۱‌درصد افزایش، در مهرماه با ۷‌درصد افزایش، در آذرماه با ۳۹‌درصد کاهش و در دی‌ماه با ۱۶‌درصد کاهش مواجه بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان این‌که میانگین زمان رسیدن به محل حریق در ۱۰‌ماه امسال ۴‌دقیقه و ۲‌ثانیه بوده است، گفت: بالاترین میانگین زمان رسیدن به محل حریق مربوط به مراکز صنعتی است، چرا که بعضی مراکز صنعتی در خارج از شهر قرار دارند.
میرشمسی مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال آینده را تجهیز ایستگاه شماره ۱۰ آزادشهر به ماشین‌آلات، تجهیزات و نیروی عملیاتی، ساخت میدان عملیاتی- ورزشی- آموزشی مجهز به برج عملیاتی و اتاق دود، خرید خودروهای آتش نشانی برای بازسازی و نوسازی ناوگان عملیاتی و خرید بیسیم اعم از دستی و خودرویی اعلام کرد.
وی افزود: سال آینده همچنین دریافت یک قطعه زمین مناسب درمحدوده مهرآوران برای ساخت ایستگاه شماره ۱۲، اعزام نیروهای عملیاتی جدید سازمان به مرکز آموزش بین‌المللی صالح آباد تهران برای فراگیری آموزش تخصصی، خرید یک دستگاه نردبان و بالابر هیدرولیکی و برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع حریق و حوادث دنبال خواهد شد.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..