سالانه ۱۲۰۰ عمل جراحی قلب در بیمارستان افشار یزد

به گزارش یزدی نیوزسابقه جراحی قلب در استان با توجه به چیره دستی پزشکان و متخصصان به ۲۰ سال قبل باز می‌گردد. در طول این سال‌ها، بیمارستان افشار یزد به دلیل خوش نامی متخصصان قلب استان، به بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مرکز جراحی قلب جنوب و جنوب‌شرق کشور تبدیل و سالانه ۱۲۰۰ عمل جراحی قلب در این بیمارستان دولتی انجام می‌شود. این بیمارستان برای بسیاری از بیماران قلبی و عروقی استان و حتی خارج از استان نامی آشناست به طوری که ۴۰ درصد بیمارانی که در این بیمارستان درمان می‌شوند، غیربومی هستند، از این رو با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش، این بیمارستان در آینده توسعه خواهد یافت. روزنامه همشهری برای اطلاع از نحوه ارائه خدمات و آخرین روش‌های علمی در اعمال جراحی‌های قلب با «مهدی حدادزاده» رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان افشار به گفت‌وگو پرداخته است.

  • بخش قلب بیمارستان افشار را معرفی کنید.

بخش قلب بیمارستان افشار سابقه ۲۰ ساله در اعمال جراحی قلب دارد و می‌توان گفت که با توجه به حضور پزشکان، متخصصان و جراحان چیره دست و صاحب‌نامی که در این مرکز فعالیت می‌کنند، بخش جراحی قلب افشار مجهزترین و بزرگ‌ترین مرکز حراجی قلب جنوب و جنوب شرق کشور است. ۴۰‌درصد از این بخش، بیماران غیربومی هستند که به دلیل خوش‌نامی پزشکان استان به این مرکز مراجعه می‌کنند. بخش قلب افشار در روش‌های علمی و تخصصی جراحی قلب همتراز با مراکز صاحب نام کشور و حتی دنیاست به طوری که اکنون سالانه ۱۲۰۰ عمل جراحی قلب در این مرکز انجام می‌شود.

  • چه نوع جراحی‌هایی در این مرکز انجام می‌شود؟

عمده‌ترین جراحی‌های انجام شده در مرکز جراحی قلب بیمارستان افشار، عمل جراحی پیوند عروق کرونر و بای‌پس است. این جراحی‌ها روی قلب در حال تپش انجام می‌شود و این جراحی با به روزترین روش‌های علمی جراحی قلب در دنیا انجام می‌شود. سال گذشته ۲۰۰ عمل جراحی قلب کودکان و نوزادان در مرکز جراحی قلب بیمارستان افشار انجام شده که مهم‌ترین آن جراحی قلب نوزاد ۱/۲ کیلوگرمی بوده که با یاری خدا با موفقیت انجام شد. همچنین سال گذشته ۱۰‌مورد جراحی ریشه آئورت که پرخطرترین و مهم‌ترین جراحی قلبی است برای بیماران غیربومی که به این مرکز معرفی شدند با موفقیت انجام شده است.

  • به نظر شما دلیل استقبال بیماران قلبی از این مرکز چیست؟ چرا که بیماران مراجعه کننده به این مرکز باید سال‌های طولانی در انتظار دریافت خدمات بمانند.

این مرکز بزرگ‌ترین و مجهزترین و شاید به روزترین مرکز جراحی‌ قلب دنیاست که این خدمات را با کمترین هزینه نسبت به سایر نقاط کشور انجام می‌دهد. قطعا کسانی که قصد استفاده از خدمات قطب جراحی قلب جنوب و جنوب شرق کشور را دارند، بسیار هستند از این رو ازدحام جمعیت و پذیرش بالای بیماران در این مرکز قابل پیش‌بینی است به طوری که ما پذیرای بیمارانی از استان‌های همجوار و حتی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عراق هستیم.

  • آیا بخش قلب بیمارستان افشار همکاری علمی با سایر مراکز صاحب نام دنیا دارد؟

بله. به تازگی بین این مرکز و بیمارستان‌های آلمان و ایتالیا قرارداد همکاری منعقد شده است و همکاری‌های علمی هم با متخصصان بیمارستان آلمان که پیشرفته‌ترین اعمال جراحی قلب در این کشور انجام می‌شود، وجود دارد.

  • اجرای طرح ملی نظام سلامت چه تاثیری بر این مرکز داشته است؟

با اجرای طرح تحول نظام سلامت، اعمال جراحی قلب با کمترین هزینه به بیماران ارائه می‌شود و حتی حداقل هزینه‌ها نیز با حمایت خیران از بیماران دریافت نمی‌شود.

  • آیا با توجه به حجم استقبال، برنامه‌ای برای توسعه بیمارستان و افزایش بخش‌ها و تجهیزات جراحی قلب دارید؟

بله. با توجه به ظرفیت پذیرش این بخش قرار است یک اتاق عمل و یک بخش آی.سی.یوی دیگر برای توسعه بخش قلب بیمارستان افشار راه‌اندازی شود تا در آینده حجم جراحی‌ها به ۱۵۰۰ عمل در سال افزایش یابد.

بخش نظردهی بسته شده است..