چرا باید به لیست واحد امید رای داد؟

به گزارش یزدی نیوزآرش صابری: در آستانه یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی انتخاب در کشور قرار گرفته ایم. مقطعی که باید شهروندان، به یک پرسش جواب بدهند: تداوم دلواپسی در مجلس، آری یا نه!؟

 
صابون افراطیون و تندروهایی که کشور را به لبه جنگ با تمام دنیا پیش بردند و با اقدامات نسنجیده، بهانه به دست دشمنان وطن دادند تا تحریم های چند لایه علیه ملت وضع کنند، به تن همه خورده است.
این روزها که ایرانیان، شیرینی صلح و آشتی با دنیا و رها شدن از زیربار تحمیل و اجبار تحریمهای ظالمانه را تجربه می کنند، انتخاباتی سرنوشت ساز که آینده قوه مقننه کشور را رقم می زند، در پیش است. انتخاباتی که می تواند به اندازه بازگشت به شرایط نابسامان سابق یا رفتن به سوی آینده ای روشن، در سپهر سیاسی کشور اثرگذار باشد.
در این میان، ائتلافی به نام امید، اعلام موجودیت کرده که به عنوان یکی از اصلی ترین نمادهای تفکر مبارزه با افراطی گری در کشور شناخته می شود. لیستی متشکل از ۱۸۰ نامزد انتخاباتی در کل کشور که توانسته در تهران، به اسامی نهایی ۳۰ نامزد قابل اعتنا و اتکا، دست پیدا کند.
ائتلاف امید، با چهره هایی اعتدالگرا و اصلاح طلب، پا به عرصه انتخابات گذاشته تا با گفتمان سازی "به آینده امیدوار باشیم تا با حاکم شدن آرامش در کشور، ثبات و رونق اقتصادی را تجربه کنیم" آینده ای روشن را برای ایرانیان رقم بزند.
اکنون مسئله اصلی اینجا رقم می خورد که شهروندان بر اساس چه دلایلی باید به لیست واحد امید، رای بدهند؟
 
دور کردن سایه افراطیون از سر ملت
اصلی ترین دلیل رای دادن به لیست واحد امید، دور کردن سایه تفکری است که می گوید باید تخت گاز به سمت جنگ با دنیا، درگیری و قطع ارتباط با جهان پیش رفت. تفکری که مردم، نمود عینی آن را در ۸ ساله دوران حکومت دولت نهم و دهم مشاهده کردند. افزایش هزینه های سیاسی و اقتصادی کشور، درگیری های بی ضابطه و بی قاعده با دنیا، جنگ طلبی آشکار و سیاست تخاصم با کشورهای دور و نزدیک و همچنین تندکردن فضای سیاسی داخلی، از ارکان سیاست این تفکر است.
دور کردن سایه افراطیون از سر ملت، با انتخاب دولت امید و اعتدال تا حدی در قوه مجریه، محقق شد، ولی هنوز بخشی از مجلس و قوه قانونگذاری کشور، در اختیار بازماندگان دوران افراطی گری است. انتخابات پیش رو می تواند با دور کردن سایه این تفکر از مدیریت کلان کشور، گام موثری در رسیدن به اعتدال بردارد.
 
تداوم برجام
صلح و تعامل با دنیای متمدن، با امضا و اجرای سند برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و ۶ کشور دیگر رقم خورد. اقدامی که با تاییدات مقام معظم رهبری، تصویب شورای عالی امنیت ملی و رای قاطبه نمایندگان مجلس نهم، مهر تایید خورد ولی در این بین، اقلیت دلواپسی که شاهد از بین رفتن فرصت کاسبکاری شبهه ناک خود بودند، با تمام قوا بر برجام تاختند.
رای دادن به لیست واحد امید، این نوید را به مردم می دهد که تلاشهای دولت تدبیر و امید برای پایان دادن به غائله ای که افراطیون در عرصه بین المللی ترتیب داده بودند، به هدر نمی رود. برجام، به مرحله اجرا رسید و اکنون نوبت برجام ۲ است، مرحله ای که در آن باید اقشار مختلف درون کشور، اصناف، تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و مصرف کنندگان به برنامه جامع اقدام مشترکی دست پیدا کنند تا همانطور که چرخ سانتریفیوژهای کشور می چرخد، چرخ اقتصاد نیز بچرخد. 
ناگفته پیداست دولت هر قدر در زمینه اجرای برخی اقدامات در رونق بخشی به اقتصاد و دور کردن رکود از کشور، تلاش کند، بدون همراهی و همفکری قوه عاقله مملکت، یعنی مجلس شورای اسلامی، قادر به تغییرکلی اوضاع نیست. پس بجاست با رای دادن به لیست واحد امید، علاوه بر میدان دادن به نیروهای متخصص و کاردان، امکان اجرایی شدن برجام ۲ را در عرصه داخلی کشور فراهم کنیم. 
ناگفته پیداست در این بین، مجلس برآمده از رای مردم، علاوه بر اینکه ریل گذاری مناسبی برای اقدامات آتیه دولت، می تواند به عنوان یک منتقد با انصاف از بروز کژروی و انحراف در اقدامات آتی کلان کشور، جلوگیری کند. هدایت و تعامل مجلس به شرطی محقق می شود که با انتخاب اشخاصی فهیم و همسو با سایر بازیگران اصلی عرصه مدیریت و تصمیم سازی کشور، از شکل گرفتن مجلسی که به هر بهانه ای، چوب لای چرخ دولت می گذارد و با سیاسی بازی، بهبود وضعیت اقتصادی کشور را به تاخیر می اندازد، جلوگیری کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..