یک مقام مسئول خبر داد:

ماندگاری ۴۱ پزشک متخصص در مناطق محروم استان یزد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: ارتقای سلامت مردم، همواره از اولویت های دولتها بوده و دولت یازدهم با اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت، گام مهمی در راستای اجرای عدالت در سلامت برداشته و با اجرای این طرح، تعرفه های دریافتی از مردم به طور چشمگیری کاهش یافته است.

دکتر علی دهقان افزود: با اجرای طرح تحول، تعداد بستری ها  در سیستم دولتی ، ۷/۱۶ درصد افزایش یافته و اقبال مردم به استفاده از بیمارستانهای دولتی بیش از پیش شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ۴۱ پزشک متخصص (جراحی، اطفال، زنان، داخلی و..) در هفت بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت در مناطق محروم استان به صورت تمام وقت خدمات متعدد درمانی را نیز ارائه می کنند و استان  یزد با برخورداری از شش کلینیک ویژه و ارتقای کیفیت ویزیت ( هر هشت دقیقه یک بیمار) عنوان فرآیند برتر را در کشور نیز کسب نموده است.

وی با اشاره به بسته ترویج زایمان طبیعی در طرح تحول اظهار داشت: با برگزاری کلاشهای آمادگی زایمان و ایجاد محدودیت برای متخصصان به منظور عدم انجام سزارین های غیر ضرور، نرخ سزارین  نسبت به زایمان طبیعی در سال ۹۳ نسبت سال ۹۲، ۲۷/۵ درصد کاهش یافته است و از مجموع ۲۸۹۶۵ مورد زایمان در سال گذشته، ۷۲۵۶ مورد در بیمارستانهای دولتی و به صورت کاملارایگان انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح تحول، ۹۰ درصد مردم استان از این طرح ابراز رضایت نموده  و اجرای این طرح در حوزه بهداشت نیز به تازگی آغاز گردیده و خدمات بهداشتی مبتنی بر بسته های فعال به مردم نیز رائه می گردد.

معاون درمان دانشگاه همچنین از افزایش یونیت های دندانپزشکی با اجرای طرح تحول خبر داد و گفت: قبل از اجرای طرح تحول خدمات دندانپزشکی با تعرفه های نسبتا پایین در کلینیک خاتم الانبیاء به مردم ارائه می شد و با اجرای این طرح، وزرات بهداشت به استانهایی که از فضای فیزیکی مناسب  برخوردار باشند، یونیت های داندانپزشکی  تحویل می کند و خوشبختانه استان یزد از این امکان نیز بهره مند گریده و در آینده ای نزدیک با تجهیز فضاهای مورد نظر به این یونیت ها و دریافت تعرفه  دولتی، اقدام  ارزشمندی در راستای کاهش تعرفه های سنگین این حوزه ایجاد می شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در کلینیک های خاتم الانبیاء و بقایی پور، خدمات دندانپزشکی با تعرفه های مطلوب به مراجعان نیز ارائه می گردد.

معاون درمان دانشگاه سامانه پاسخگویی و مستقیم ۱۰۰۰۰۱۶۹۰ را جهت ارسال  انتقادات و پیشنهادات به حوزه درمان دانشگاه نیز معرفی نمود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..