ویژه انتخاباتی:

اسامی نامزدهای ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان در استان یزد

نامزدهای ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان در چهار حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی و یک حوزه انتخابیه مجلس خبرگان رهبری در استان یزد معرفی شدند.

به گزارش یزدی نیوزبر این اساس محمدرضا تابش از حوزه انتخابیه اردکان، کمال دهقانی فیروزآبادی از حوزه تفت (میبد)، سیدابوالفضل موسوی بیوکی از حوزه انتخابیه یزد (اشکذر) و علیرضا زارع بیدکی از حوزه انتخابیه مهریز (بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد) به عنوان نامزدهای مورد حمایت ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات مجلس رقابت می کنند.

ائتلاف اصولگران استان یزد نیز چندی پیش سیداکبر حسینی نژاد از حوزه انتخابیه اردکان، حجت الاسلام قاسم روانبخش از حوزه تفت (میبد)، محمدصالح جوکار از حوزه انتخابیه یزد (اشکذر) و محمدرضا بابایی دره از حوزه انتخابیه مهریز (بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد) را به عنوان نامزدهای مورد حمایت خود معرفی کرده است.
برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت و همچنین ائتلاف اصولگرایان از آیت الله ابوالقاسم وافی حمایت کرده اند.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک نماینده و در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد که برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات خبرگان در استان دو نفر و برای انتخابات مجلس ۹۶ نفر تایید صلاحیت شده اند.
البته با انصراف یکی از نامزدهای تاییدصلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد، شمار نامزدهای این انتخابات در استان به ۹۵ نفر رسید.
براساس اعلام ستاد انتخابات استان تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان ۶۶۵ هزار و ۵۰۴ نفر است.
ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..