همایش سراسری کویرنوردی وزارت نیرو در یزد

به گزارش یزدی نیوزبا حضور ۳۰۰ ورزشکار از سراسر کشور همایش سراسری کویرنوردی در منطقه صادق آباد شهرستان بافق استان یزد برگزار شد.

معاون پارلمانی وزیر نیرو در مجلس و نایب رییس شورای ورزش در مراسم افتتاحیه همایش کویرنوردی وزارت نیرو در بافق گفت: تامین آب و برق مطمئن وظیفه ذاتی مجموعه وزارت نیرو است که ارتقای این بخش با پویایی حاصل از ورزش به دست می آید.

رضا انجم شعاع افزایش صمیمیت و ارتقای سلامت میان کارکنان مجموعه صنعت آب و برق کشور را از اهداف این همایش برشمرد و افزود: داشتن صبر فردی و گروهی و ایجاد رابطه موثر با دیگران در کنار تقوای الهی ، لازمه اخلاق ورزشکاری است.
این مسئول با اظهار خرسندی از وجود ظرفیت های و استعدادهای مختلف در سطح کشور به خصوص در صنعت آب و برق ، پویایی سازمان را در گرو سلامتی و تندرستی کارکنان دانست و تاکید کرد: آموزش در ورزش و توجه به دوره های متناسب هر رشته ورزشی هم برای کارکنان و هم در سطح خانواده ها ضرورتی انکارناپذیر است.
وی تغذیه و بکاربردن حرکات صحیح در ورزش را ضروری خواند و افزود: یک درصد اعتبارات صرف ورزش شده و سازمان ها باید به این موضوع توجه بیشتری را داشته باشند.
دبیر شورای مرکزی وزارت نیرو نیز در سخنانی منابع انسانی را مهمترین سرمایه هر سازمان و سلامتی را اصلی ترین عامل تحرک کارکنان یک سازمان خواند و تصریح کرد: اجرای طرحهای صنعت برق آب و برق ، استرس زیادی را به مجموعه مدیران و کارشناسان وارد می کند که با پرداختن به ورزش ، عوارض آن قابل پیشگیری است.
مالک حسین زاده با اشاره به حضور ۵۲ درصد از کارکنان مجموعه وزارت نیرو در سطح کشور به امر ورزش ، یادآور شد: وزارت نیرو ، برنامه های ورزشی را با انسجام بیشتر نسبت به گذشته تا فراگیر شدن کامل ورزش دنبال خواهد کرد.
رییس هیات ورزش صنعت آب و برق استان یزد نیز در سخنانی تغییر سبک زندگی و پرداختن به امر ورزش را با اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی برای فراگیر شدن ورزش در سطح صنعت آب و برق استان انجام شد که می توان به برگزاری مسابقات دوچرخه سواری با هدف ترویج مدیریت مصرف ، برگزار مسابقات داخلی فوتسال ، والیبال ، شطرنج ، فوتبال دستی ، تنیس روی میز و شنا اشاره داشت.
محمدرضا صحتی افزود: نگاه ما به ورزش ؛ قهرمان پروری و کسب درآمد از این راه نیست ، بلکه پرداختن به موضوع ورزش به خصوص ورزش همگانی ، نهادینه کردن ورزش در سطح خانواده ها ، افزایش روحیه مضاعف در محیط کار و همدلی در ارتباطات سازمانی کارکنان است.
وی خاطرنشان کرد: استان یزد به دلیل برخورداری از شرایط متفاوت آب و هوایی و بهره گیری از پتانسیل بالا در زمینه جذب توریست در منطقه ، مورد توجه ویژه گردشگران قرار گرفته است.
ورزشکاران حاضر در این همایش پس از پیمودن چند ساعت مسیر ناهموار تپه های شنی منطقه صادق آباد بافق ، از سنگ آهن مرکزی نیز بازدید کردند.
تپه های شن روان صادق آباد یزد یکی از جالب ترین جاذبه های توریستی و کویری استان یزد است که در ۱۷ کیلومتری بافق و همجوار روستای صادق آباد واقع شده و در تعطیلات مختلف بویژه نوروز، روزانه به طور متوسط میزبان یکهزار و ۵۰۰ تا دو هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..