کودکان نیازمند اردکانی آرزوی های خود را نوشتند

به گزارش یزدی نیوزکودکان نیازمند و مستحق اردکانی آرزوهای کوچک خود را برای مردم و مسوولان شهرستان نوشتند .

بوی عید می آید و  پدر و مادرها به همراه فرزندانشان در تکاپو خرید عید نوروز و حتی آماده سفر به اقصی نقاط ایران و سپری کردن این روزهای تعطیل نوروزی هستند اما در این میان خانواده ها و کودکانی هم هستند که در حسرت تنها عیدی خود در کنار خیابانها به فروختن فال زندگی دیگران می پردازند .

این روزها در کنار خانه های کاخ گونه ،کلبه های دیده می شود که تهی از سایه پدر و دستان پر محبت مادر است ، در آن کوچه های خسته کودکانی دیده می شود که نه تنها سایه غربت بر رو ی آنها گسترده است بلکه درگروه خونشان بازی با رایانه و تب لت وجود ندارد .

این بار دوستان طراح درخت آرزوها درنظر دارند که فضای کودکانی که چشم های اشک آلودشان حکایت از دیدن ترک های زخم برداشته دستانشان دارد را عوض کرده و مدادی به دست شان بدهند و از تک تک آنها بخواهند آرزو های رنگارنگ و کوچک خود را به نگارش در بیاورند .

می توان گفت تنها لحظه ای که خنده و شادی در صورت شان می توان دید همان دقیقه ها بود آنها آرزوهایی داشتند که  ساده و معمولی در دنیای کوچکی که زندگی می کنند بود .

آری آرزوهای آنها از جنس فقر بود ……..

 

مدیر عامل موسسه روان شناسی باران در اردکان و طراح درخت آرزوها دراین باره می گوید: سالهای قبل طرحی به نام بوی عیدی د رجهت دادن عیدی به کودکان مستحق توسط دوستان در موسسه باران  اجرایی می شد ولی  امسال با بررسی ها و نظرات دوستان به این نتیجه رسیدیم ک طرح را جامع تر کنیم و در آستانه عید نوروز آرزوهای کوچک بچه های نیازمند را برآورده نماییم .

عباس عاصی زاده  گفت: این طرح با موسسه امام زمان (عج) و از طریق مدارس انجام شده و آرزوهای این عزیزان طبق برنامه ریزی که شده از طریق نقاشی یا انشاء و راه های دیگر شناسایی شده است و با توکل به خدا می خوایم امسال آرزوی تعداد زیادی از این عزیزان را برآورده کنیم.

وی ادامه می دهد: درختی نمادین در منطقه شلوغ شهر قرار داده می شود و آرزوهای بچه ها داخل میوه  نمادین قرار می گیرد و خیرین  این آرزوها رو می چینند و با کمک خیرین دیگر و یا در صورت توانایی کامل خود خیر و به تنهایی آرزوی داخل میوه رو برآورده می کنند.

مدیر عامل این موسسه اضافه می کند : انشاالله همه دست به دست هم بدیم و تمام آرزوهایی که شاید حتی یه وعده غذایی باشد برآورده کنیم والبته هدف اصلی و نهایی این طرح و طرح های مشابه کم کردن فاصله و مواجه کردن همگان با واقعیت تلخ فقر است .

عاصی زاده در ادامه می گوید: زیبایی و پویایی ایام نوروز درکودکان بیشتر نمود پیدا می کند و هیجان انها بیشتر از بزرگسالان است و لی متاسفانه خانواده هایی دیده می شود که توان مهیا کردن عید نوروز رنگارنگی ندارند و بیشترین آسیب را کودکان شان خواهند داشت  و دچار آسیب جدی روانی ، احساس حقارت و حالاتی شبیه به افسردگی می شوند .

این روان شناس اردکانی  می گوید: البته عوارض این آسیب ها در دراز مدت هم می تواند بر روی این کودکان تاثیر گذارده و زندگی آینده آن ها را با عقده های روانی که گاهی به شکل مسائل و آسیب های جدی در حیطه اجتماعی خود را نشان می دهد، همراه کند.

وی می گوید: این کودکان حتی از گرفتن عیدی که یکی از خاطرات ماندگار  نوروز است محروم می شوند و آن چنان نوازشی را از دیگران حس نمی کنند و گاهی هم اصلا اجازه ندارند از کسی دلخور باشند که به رسم سنت دیرینه کسی بخواهد از آنها دل جویی کند.

بخش نظردهی بسته شده است..