افتتاح مرکز رشد واحدهای فناوری گیاهان دارویی در یزد

به گزارش یزدی نیوزمرکز رشد واحدهای فناوری گیاهان دارویی و فرآورده‎‎های طبیعی جهاد دانشگاهی استان یزد با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور افتتاح شد.

در مراسمی  با حضور طیبی، رئیس جهاددانشگاهی کشور و شاه حسینی، فرماندار اشکذر و محمدرضا پورعابدی، معاون جهاد دانشگاهی کشور، مرکز رشد واحدهای فناوری گیاهان دارویی و فرآورده‎‎های طبیعی جهاددانشگاهی استان یزد در شهرستان اشکذر  افتتاح شد.

 

محمدرضا پورعابدی، معاون جهاد دانشگاهی کشور در این مراسم گفت: با توجه به افزایش سطح علمی کشور دانشجویان نیز به همین میزان افزایش پیدا کرده اند؛ به نحوی که تعداد دانشجویان نسبت به قبل از انقلاب از ۷۰ هزار نفر به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

 

وی افزود: ما بر اساس اهداف بلند مدت و برنامه توسعه داریم در برنامه ششم تعداد دانشجویان بایستی بین ۸۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برسد؛ اما در این راستا با توجه به میزان اشتغال باید برای انها برنامه ریزی داشته باشیم؛ زیرا نسبت تعداد ایجاد فرصت شغلی با تعداد فارغ التحصیلان متفاوت است.

 

معاون جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: یکی از این مراکزی که می تواند در راستای پر کردن خلا اشتغال تلاش کند، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری است که کارآفرینی و خوداشتغالی را در جامعه افزایش می دهد.

 

پورعابدی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی نیز می توان به عنوان نهادی که پرورش دانشجو و توجه به اقتصاد را با هم داشته باشد، می تواند نقش مهم و به سزایی را در جامعه ایفا کند.

 

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی با در اختیار داشتن یک پژوهشکده گیاهان دارویی و پنج مرکز رشد در این حوزه، در کشور دارای برند است، از واحدهای فناور مرکز رشد یزد خواست تا از توانمندی‎‎های این شبکه‎‎ی جهاددانشگاهی بهره‎‎مند شوند.

 

معاون جهاد دانشگاهی کشور گفت: ما همانطور که بعد از مدت یک ماه از تایید این مرکز فعالیت های خوبی را مشاهد کردیم این راستا نیز معتقدیم که اگر فعالیت های خود را به خوبی انجام دهند، حمایت ما از ۲۰۰ میلیون ریال کنوی به دو برابر خواهد رسید.

 

محمد علی شاه حسینی، فرماندار اشکذر نیز در این راستا با اشاره به ظرفیت شهرستان اشکذر بیان کرد:  این شهرستان دارای بخش مهمی از کشوارزی و صنعت در استان یزد که در حال حاضر نیز با دارا بوده ۶۵۰ واحدهای صنعتی و تولیدی نقش مهمی را ایفا می کند.

 

باصولی، رئیس جهاد دانشگاه یزد نیز در این مراسم گفت: در راستای ایجاد پژوهشکده نوین مواد، در حال حاضر کارگاهی برای اجرای پایلوت تحقیقاتی و تولیدی مواد و قطعات ویژه سرامیکی در دست ساخت است و امیدواریم در این رابطه شاهد تجاری سازی دانش ایجاد شده در استان در خصوص تولیدی قطعات سرامیکی و استراتژیک کشور در استان باشیم.

 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یکی از مشکلات عمده که آسیب‏‎های فراوانی را متحمل این سازمان در استان کرده را نداشتن فضای ملکی ذکر کرد و گفت: امیدواریم که مسئولان استان در این رابطه حمایت‎‎های لازم را جهاددانشگاهی یزد داشته باشند.

دانشجو

بخش نظردهی بسته شده است..