تلاش‌ برای توسعه فضای سبز شهر یزد

به گزارش یزدی نیوزیکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه فضای سبز شهر، به آماده کردن زیرساخت‌های پارک بزرگ حسن‌آباد بعد از گذشت سال‌ها از تهیه طرح آن خبر داد.
به گزارش همشهری «عزت یادگار» افزود: از اقدامات عمرانی که در این پارک بزرگ در منطقه حسن‌آباد انجام شده است می‌توان به ساخت مخزن آب با توجه به موقعیت زمین و دشواری‌های حفر چاه برای تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز پارک اشاره کرد.  وی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده، تامین روشنایی پارک با نصب چندین برج نور بوده است.
این عضو شورای اسلامی شهر یزد یکی دیگر از اقدامات شهرداری و شورای شهر برای توسعه فضای سبز شهر را خرید باغ مرحوم گلکاریه و تبدیل آن به فضای سبز عمومی نام برد.  وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای خرید این باغ در بودجه سال آینده پیش‌بینی خواهد شد تا این پارک به عنوان پارک بانوان در مجاورت پارک حسن‌آباد به عنوان فضای سبز اختصاصی بانوان به بهره‌برداری برسد.
یادگار همچنین به آماده‌سازی بوستان فخار به عنوان بوستان خانواده بعد از چندین سال برای توسعه فضای سبز عمومی شهر اشاره کرد.  این عضو شورای اسلامی شهر یزد در ادامه نور‌پردازی پارک‌های کوچک و بزرگ شهر و زیباسازی پارک‌های درون محله‌ای را یادآور شد.  وی با اشاره به کمبود اعتبار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری یزد، به اقدامات خوب این سازمان برای توسعه فضای سبز و نگهداری از فضای سبز موجود در شهر اشاره کرد.
یادگار با اشاره به خرید کارخانه جنوب برای توسعه پارک‌های شهری، اظهار کرد: ایجاد پارک شهری در دروازه قرآن یزد، ساخت فرهنگسرا در کشتارگاه قدیمی شهر و ایجاد پارک زیتون را می‌توان از تلاش‌های انجام شده برای توسعه فضای سبز شهر نام برد.
این عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به هزینه‌هایی که برای توسعه و نگهداری فضای سبز شهر انجام شده است، از شهروندان یزدی خواست با پرداخت عوارض وبهای خدمات، بخشی از هزینه‌های انجام شده را تامین کنند.  وی با تاکید بر اینکه ایجاد فضای سبز از شدت آلودگی هوا می‌کاهد و هوای سالم را وارد ریه‌های کودکان استان خواهد کرد، مهم‌ترین دستاورد توسعه فضای سبز شهر را ایمن‌سازی کودکان در برابر ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آسم و آلرژی عنوان کرد.
یادگار با تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری شهروندان برای توسعه فضای سبز عمومی شهر، بر ضرورت ورود خیران به کار ساخت پارک تاکید کرد.  وی ادامه داد: مالکان باغ‌های موروثی از این فرصت برای تبدیل این باغ‌ها به پارک‌های عمومی و شهری استفاده کنند و در کنار آن شهرداری یک مسجد به نام بانی در پارک احداث خواهد کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..