رییس سازمان تامین اجتماعی:

بزرگترین انستیتوسرطان در یزد ایجاد می‌شود

رییس سازمان تامین اجتماعی از ایجاد اولین مرکز انستیتوکانسر در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر سیدتقی نوربخش در مراسم افتتاح اولین سمپوزیوم ملی سارکوم در بیمارستان میلاد با تاکید بر این که سرنوشت همه متخصصان از جمله ارتوپد و آنکولوژیست در درمان بیماران سارکوم درگیر هستند، افزود: در یکی دو سال اخیر در حوزه توجه به سلامت مردم اتفاقات جدیدی رخ داده است، چرا که در گذشته چالش‌های زیادی در زمینه سلامت مردم وجود داشته است.


وی با بیان این که در سال‌های گذشته سلامت در اولویت سیزدهم دولت بوده است، اظهار کرد: ولی در حال حاضر سلامت مردم در اولویت اول دولت قرار دارد.

نوربخش با اشاره به استراتژی‌های سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در گذشته استراتژی سازمان تامین اجتماعی، تامین هزینه‌های بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی بوده و نسبت به درمان و تامین هزینه‌های بیماری‌های صعب‌العلاج بی‌توجه بوده است.

رییس سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: در دولت اخیر با توجه به اختصاص منابع مالی رویکرد این سازمان تامین هزینه‌های اکثر بیماری‌ها است؛ چرا که رویکرد سلامت در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به سلامت مردم اضافه کرد:‌ افزایش طول زندگی مردم همراه با ادامه فعالیت‌های اجتماعی از مهمترین برنامه‌ریزی‌های جوامع بشری است، از این رو در بیمارستان میلاد نیز این رویکرد مد نظر قرار داده شده است؛ اگرچه این بیمارستان توجه چندانی به درمان تومورها و ایجاد بخش‌های شیمی‌درمانی نداشته است؛ ولی در حال حاضر اقدام به فعال‌سازی این بخش‌ها کرده است.

نوربخش همچنین با اشاره به برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی در توسعه سلامت مردم خاطرنشان کرد: در این راستا ما اولین مرکز انستیتو کانسر را در یزد ایجاد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیچیدگی‌ها و عدم آشنایی ما با معماری این نوع مراکز از چند مرکز خارجی کمک گرفته‌ایم و بنا داریم تا سه سال آینده بزرگترین انستیتوکانسر کشور را در یزد به بهره‌برداری برسانیم.

نوربخش با تاکید بر این که عملیات ساختمانی این انستیتو آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی این انستیتو زمینه مناسبی برای کاهش آلام مردم ایجاد کند.

منبع: ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..