رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

۶۶۵ هزار یزدی واجد شرایط رای دادن هستند/ یزد پس از انتخابات میزبان رییس‌جمهور است

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به رقابت به طور میانگین 23 داوطلب برای هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان نفر این که برای کرسی‌های حدود 25 داوطلب برای 665 هزار و 504 نفر در یزد واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز رسمی فرآیند انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شروای سالامی به ترتیب از ۲۰ و ۲۸ آذرماه سال‌جاری و بیان اقدامات انجام گرفته تاکنون، در مورد داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری گفت: از مجموع ۱۱ نفر ثبت‌نام شده در این دوره، سه نفر تایید صلاحیت شدند که با تغییر حوزه یکی از داوطلبان یزدی به حوزه استان هرمزگان، نهایتاً دو دواطلب برای نشستن بر کرسی نمایندگی خبرگان در استان باهم رقابت خواهند کرد.

 

وی در مورد داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد: هیئت‌ نظارت استان تعداد ۱۰۰ نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در یزد را تایید صلاحیت کردند که با انصراف تعدادی از داوطلبان و جابجایی تعدادی دیگر،‌ این تعداد در حال حاضر برای استان ۹۳ نفر است.

 

طالبی تعداد نامزد‌های تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی استان به تفکیک چهار حوزه انتخابیه استان یزد را شامل ۳۸ داوطلب در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک، ۳۰ داوطلب در حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق، ۱۹ داوطلب در حوزه انتخابیه تفت و میبد و شش داوطلب نیز در حوزه انتخابیه اردکان، اعلام کرد.

 

به گفته‌ی وی، تعداد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان یزد نسبت به دوره قبل ۱۵۰ درصد رشد داشته‌اند که بیشترین رشد مربوط به حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بهاباد، خاتم و بافق با ۱۷۳ درصد و کمترین رشد مربوط به حوزه اردکان با ۱۰۰ درصد رشد بوده است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه از وجود ۶۶۵ هزار و ۵۰۴ نفر واجد شرایط رای دادن در استان یزد، عنوان کرد: این تعداد به تفکیک حوزه‌های انتخابیه نیز شامل ۴۰۵ هزار و ۶۷۹ نفر در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر، ۱۲۱ هزار و ۲۹۳ نفر در حوزه انتخابیه مهریز، بهاباد، بافق، خاتم و ابرکوه، ۸۶ هزار و ۴۱۷ نفر در حوزه انتخابیه تفت و میبد و ۵۲ هزار و ۱۱۵ نفر در حوزه انتخابیه اردکان، هستند.

 

وی از تدارک ۶۹۹ شعبه اخذ رای در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: ۵۵۸ شعبه به صورت ثبات و ۱۴۱ شعبه سیار هستند که ۵۱۳ شعبه در شهرها واقع شده‌ و هفت شعبه نیز برای اقلیت‌های دینی در نظر گرفته شده است.

 

معاون استاندار در پایان نیز خبرهایی مبنی بر سفر رییس جمهور به استان در اواسط اسفندماه را نیز تایید کرد و گفت: قطعاً با نهایی شدن برنامه سفر، زمان دقیق این سفر و برنامه‌های آن از سوی استاندار به اطلاع رسانه‌ها و مردم قرار خواهد گرفت.

 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..