هشدار رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان یزد:

امکان رد صلاحیت افراد تا روز رای‌گیری وجود دارد

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان یزد گفت: نامزدهای انتخابات مراقب باشند و در چهارچوب قانون حرکت کنند زیرا تا روز رای‌گیری امکان رد صلاحیت افراد وجود دارد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام سید ناصر محمدی، در همایش کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی استان یزد اظهار داشت: افراد توانمند و لایق که در خود توانایی خدمت احساس می‌کنند، وارد عرصه شده‌اند و امیدواریم بتوانند نظام و مردم را از توانمندی و تخصص خود بهره‌مند کنند.

وی با تشریح روند تعیین صلاحیت‌ها بیان کرد: شورای نگهبان و هیئت نظارت بر اساس نظر دستگاه‌های چهارگانه، صلاحیت‌ها را مورد بررسی قرار داده و افرادی که واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند، تایید شدند.

محمدی خاطرنشان کرد: افتخار ما به این است که افراد توانمند به عرصه بیایند نه اینکه آمار افراد زیاد باشد زیرا هرچه افراد توانمند و دارای تخصص و توانمندی همچنین دارای حسن سابقه باشند، دلسوزان و خدمتگزاران به نظام به میدان می‌آیند و مردم نیز از میان آنها فرد اصلح را انتخاب می‌کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان یزد تصریح کرد: در بحث صلاحیت‌ها به هیچ وجه جناح و حزب مطرح نبوده و نیست مگر افرادی که سوء‌سابقه داشته‌اند یا در فتنه فعالیت کرده‌اند یا افرادی که از پست و مقام خود سوءاستفاده کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در استان یزد تاکنون ۹۳ نفر تایید صلاحیت شده‌اند اما از این به بعد نیز امکان این وجود دارد که در صورتی که اسناد و مدارکی به دست ما برسد، از نظر قبلی خود بازگشته و صلاحیت فرد تایید شده‌ای را رد کنیم.

محمدی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست: در زمان انتخابات مراقب باشند و از چهارچوب قانون خارج نشوند و بدانند که از نظر شورای نگهبان، امکان رد صلاحیت افراد تا روز رای‌گیری وجود دارد.

وی ضمن توصیه‌هایی به نامزدهای انتخابات بیان کرد: خود را به هر دری نزنید و هر کاری برای انتخاب شدن نکنید و ارزش‌ها را زیر پا نگذارید و نظام جمهوری اسلامی را سیاه‌نمایی نکنید زیرا رفتن به مجلس و پست نمایندگی داشتن، بار مسئولیت شما را سنگین‌تر می‌کند.

محمدی تاکید کرد: اگر به مجلس راه پیدا نکردید، حرف دشمن را تکرار نکنید و از دروغ و تهمت پرهیز کنید که در این صورت سربلند خواهید بود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان یزد تصریح کرد: انتخابات سالم است و هیچ تقلبی در آن صورت نمی‌گیرد و صندوق خالی در حضور نمایندگان شما باز می‌شود و آنچه مردم در طول روز رای‌‌گیری در صندوق می‌اندازند، همان در مقابل نمایندگان شما باز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها یک‌جا امکان تقلب وجود دارد و آن هم مربوط به خودتان است و این تقلب در صورتی اتفاق می‌افتد که شما خود را با چهره‌ای دیگر نشان داده یا وعده‌های واهی بدهید.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود از کاندیداها خواست تا اسامی ناظران خود را مشخص کنند و به هیئت نظارت شهرستان بدهند تا مقدمات حضور آنها در پای صندوق و در شعبه‌های اخذ رای فراهم شود.

وی همچنین به تشریع قواعد و قوانین تبلیغات انتخاباتی پرداخت و افزود: مسئولیت تبلیغات در مکان‌هایی غیر از فضاهای مشخص شده، پاره کردن پوستر و عکس دیگران و یا الصاق عکس شما بر روی عکس کاندیدای دیگر، بر عهده کاندیدا است بنابراین باید نیروهای خود را به خوبی توجیه کنید.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..