رییس کل دادگستری یزد اعلام کرد:

هیچ پرونده تخلف انتخاباتی در استان یزد تشکیل نشده است

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: هیچ پرونده تخلف انتخاباتی در استان یزد تشکیل نشده و موارد معدود نیز در حد تذکر بوده که با ارائه توضیحات حل و فصل شده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا حبیبی، در همایش استانی نامزدهای انتخابات مجلس در یزد با اشاره به اینکه نظارت جدی بر روند فعالیت کاندیداها در طول دوران تبلیغات آنها وجود دارد، اظهار داشت: کاندیداها از اقداماتی که در شأن یک نماینده نیست، اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: فردی که خود را در معرض انتخاب مردم برای ورود به مجلس به عنوان دستگاه قانون‌گذار کشور قرار داده است، نباید مرتکب تخلف و نقض قانون شود و مردم باید از هم‌اکنون شاهد نظم و قانون‌مداری این افراد باشند.

حبیبی تصریح کرد: برخی اقدامات نظیر خرید و فروش رای، اقدامات غیراخلاقی است و به طور قطع نتیجه معکوس خواهد داد و هر چه تبلیغات و انتخابات در مسیر قانونی و شایسته‌تری انجام شود، نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد در مورد خرید و فروش رای گفت: هر اقدامی مالی در زمینه اخذ یک رای، خرید و فروش رای تلقی می‌شود و باید از اینگونه رفتارها پرهیز شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه هیچ تخلف انتخاباتی تا این لحظه در استان یزد گزارش نشده و پرونده‌ای برای هیچ‌یک از نامزدها تشکیل نشده و امیدواریم از امشب تا پایان زمان تبلیغات و پس از آن نیز شاهد حرکت کاندیداهای استان یزد در مسیر قانونمداری باشیم.

حبیبی با برشمردن مصداق‌های تخلف انتخاباتی بیان کرد: تهمت، تطمیع، تهدید و سایر اقدامات خلاف شرع و عرف برای اخذ رای، نصب پوستر و عکس در مکان‌های ممنوعه نظیر تابلوهای راهنمایی و رانندگی، استفاده از بلندگوی سای در خارج از محل سخنرانی، انتشار بنر، عکس و پوستر بزرگتر از اندازه‌های اعلام شده و … مصداق‌های تخلفات انتخاباتی است.

وی در مورد تخلف در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز اظهار داشت: تخلف حتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز برای متخلفان و کاندیداها مسئولیت به همراه خواهد داشت و با شخص متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..