مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان یزد اعلام کرد:

تجهیز ۳۳ شعبه اخذ رأی در یزد به دستگاه های احراز هویت

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان یزد گفت: با تدابیر اندیشیده شده 33 شعبه ی اخذ رأی در شهرستان یزد به دستگاه های احزار هویت مجهز می شوند.

به گزارش یزدی نیوز، " افسانه شهابی پور "  ضرورت امر آموزش جامع ، مدون و منسجم را یادآور شد و اظهار داشت: در برگزاری انتخاباتی که حدود ۹۵ درصد از فرآیندهای آن به صورت رایانه ای  برگزار می شود ضرورت آموزش جامع ، مدون وبرنامه ریزی شده بیش از پیش احساس می شود که در این زمینه طی روزهای آتی کاربران شعب آموزشهای عملی و تخصصی لازم را فرا می گیرند.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان یزد با اعلام اینکه تمهیدات الازم برای تجهیز شعب اخذ رأی به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری اندیشیده شده است افزود: برای اولین بار در شهرستان یزد ۲۰ شعبه ثابت و ۱۳ شعبه سیار به دستگاه احراز هویت مجهز می شوند.

وی تصریح کرد: با وجود این دستگاه ها GSM  مودم و بارکد خوان حذف خواهد شد.

" شهابی پور " خاطرنشان کرد:  در این سیستم با ارائه کارت ملی، هویت رأی دهنده از طریق دستگاه احراز هویت مشخص شده و این امکان فراهم می شود که تعداد رأی تکراری و نیز زمان و ساعتی که رأی دهنده اقدام به رأی کرده، مشخص شود.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات بیان کرد: اولین مانور نرم افزار استعلام هویت رأی دهندگان در شعب اخذ رأی با هدف آزمایش میزان کارایی شبکه USSD  و شبکه Dial – up  در روز چهارشنبه مورخ ۲۸ بهمن ماه با حضور برخی از سرگروه ها با موفقیت انجام شده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان یزد به ازای هر شعبه یک کاربر وجود دارد و هر ده شعبه توسط یک سرگروه در روز انتخابات هدایت می شوند.

" شهابی پور " ابراز داشت: در شهرستان یزد سه ناظر نیز حضور دارند که مهمترین وظیفه آنها نظارت بر روند فعالیت سرگروه ها می باشد.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان یزد همچنین افزود: در روزهای آتی مانوری سراسری به منظور کنترل همه فرآیندهای انتخابات با حضور کلیه کاربران رایانه در شعب اخذ رأی انجام خواهد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..