معاون عمرانی استاندار یزد:

مسئولان یزدی سرمایه‌گذاران را درگیر چرخه طولانی امور اداری نکنند

معاون عمرانی استاندار یزد گفت: مسئولان اگر می‌خواهند سرمایه‌گذار را جذب کرده و از سرمایه او بهره‌مند شوند، سرمایه‌گذار را درگیر چرخه طولانی امور اداری نکنند.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمدرضا سیدحسینی،در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در موقوفات و بقاع متبرکه استان یزد با ابراز خرسندی از اینکه اوقاف به این نتیجه رسیده که وارد بحث سرمایه‌گذاری و کمک به توسعه و پیشرفت استان شود، اظهار داشت: از آنجا که به دلیل فرهنگ موجود در گذشته و علاقه مردم به سنت حسنه وقف، بسیاری از پتانسیل‌های خوب استان، وقف بود، اکنون می‌توان از این ظرفیت به نفع استان بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه در جذب سرمایه‌گذاری باید تلاش شود، سرمایه‌گذار علاقمند به سرمایه‌گذاری شود، عنوان کرد: برخی سخت‌گیری‌ها و سنگ‌اندازی‌ها نباید سبب دلزدگی سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری شود.

معاون عمرانی استاندار یزد بیان کرد: هم اوقاف و هم دستگاه‌های دیگر که در صدد جذب سرمایه‌گذاران هستند، باید چرخه کار اداری سرمایه‌گذاران را کوتاه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، مدت زمانی که سرمایه‌گذار درخواست خود را ارائه می‌دهد تا زمانی که کار به مرحله اجرا می‌رود، بسیار طولانی است و این زمان باید کوتاه‌تر و سرمایه‌گذار با سرعت بیشتری از چرخه اداری خارج شود.

سیدحسینی تصریح کرد: سرمایه‌گذار نباید به این نتیجه برسد که انجام کار، بدون مشارکت با دولت و سازمان‌هایی نظیر اوقاف و امور خیریه، سریع‌تر پیش می‌رود زیرا اگر روند کار طولانی باشد، رغبت از سرمایه‌گذار گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از درخواست تا اجرا نباید بیشتر از یک هفته طول بکشد، عنوان کرد: در استان باید برنامه‌ریزی و پهنه‌بندی‌ها مشخص شود تا سرمایه‌گذار تکلیف خود را بداند و ما نیز در استانداری هر اقدامی لازم باشد، در این زمینه انجام خواهیم داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد همچنین تاکید کرد: نوع نگرش به سرمایه‌گذار نیز باید تغییر کند زیرا چرتکه انداختن برای سرمایه‌گذار خطرناک است.

وی عنوان کرد: دستگاه‌ها هر آنچه به شکل قانونی به آنها تعلق می‌گیرد را از سرمایه‌گذار دریافت کنند و برای سرمایه‌گذار چرتکه‌اندازی نکنند زیرا محاسبه سود سرمایه‌گذار کار خوشایندی نیست.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..