برخورد قاطع با جرائم و تخلفات انتخاباتی در یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد در نشست هیئت های اجرایی حوزه انتخابیه یزد، اشکذر وصدوق اظهار داشت : جرایم و تخلفات انتخاباتی از ناحیه هرفردی رخ دهد دستگاه قضایی با قوت وقدرت با آن برخورد خواهد کرد.

علی اصغر رفاهی خطاب به افرادی که با مطرح کردن برخی سوالات درخصوص نحوه نظارت شورای نگهبان  بدنبال ایجاد تنش در جامعه هستند گفت :طبق قانون اساسی نظارت  بر انتخابات برعهده شورای نگهبان است  و مرجع صلاحیت دار برای تفسیر قانون اساسی  هم شورای نگهبان است و  مطرح کردن اینگونه سوالات در جامعه به نفع هیچ کسی نیست.


این مقام قضایی ضمن تاکید بر تعامل سازنده با ارکان اجرایی انتخابات خواست تا هرگونه جرم وتخلف  به ستاد پیشگیری از جرایم وتخلفات انتخاباتی گزارش شده تا مشکل از ابتدای شکل گیری بررسی ورسیدگی شود .

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد درخصوص برگزاری جلسه توجیهی برای کاندیدا گفت: جلسه ای توجیهی برای تمامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده و مسئولان ستاد های آنان برگزار خواهد شد و تذکرات و نکات اخلاقی و حقوقی لازم بیان خواهد شد.

رفاهی در این جلسه به تشریح وظایف دستگاه قضایی در امر انتخابات پرداخت . وی پاسخگویی به استعلامات پیشگیری از جرایم وتخلفات انتخاباتی و رسیدگی سریع دقیق و خارج ازنوبت را از اصلی ترین وظایف درستگاه قضایی در انتخابات دانست.

بخش نظردهی بسته شده است..