مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان یزد:

تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری آغاز شد

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان یزد گفت: مهلت قانونی تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از 22 بهمن ماه آغاز و تا 24 ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت.

به گزارش یزدی نیوز، " محمد سجاد کلمبو " در خصوص تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: با توجه به برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی وزارت کشور مهلت قانونی فعالیت های تبلیغاتی داوطلبین انتخابات خبرگان رهبری ۱۴ روز است که از ۱۵ روز قبل از روز اخذ رای آغاز می شود و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد اتتخابات شهرستان یزد افزود: نامزدهای انتخاباتی خبرگان که صلاحیت آنان توسط شـورای نگهبـان تأییـد و از طـرف وزارت کشور اعلام شده ، هر یک حق دارند به طور مساوی از امکانات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایـران در مرکز استان استفاده نمایند .

وی تصریح کرد: برنامه های تبلیغاتی رادیو تلویزیون نامزدهای انتخابـات خبرگـان بایـد قبـل از پخـش ، ضبط شود و از نظر کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان که متشکل از استاندار، بالاترین مقام قضایی استان، رئیس ناظران شورای نگهبان در استان یا نماینده منتخب شورای نگهبان و مدیر یا سرپرست صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز استان یا استان مجاوری که صدا و سیما دارد، بگذرد.

" کلمبو " خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری استفاده از وسائل ، کارکنان ، و سایر امکانات دولتی و مؤسسات و شرکتهای وابسته بـه دولت ، نهادهای انقلاب اسلامی ، جایگاه های خطابـه نمـاز جمعـه ،کلیـه دانشـگاه هـا و شـهرداریها وکلیـه دستگاههایی که از بودجه عمومی کشور به هر مقدار اسـتفاده مـی نماینـد بـرای تبلیغـات کلیـه نامزدهـای خبرگان اکیداً ممنوع است.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان یزد با اشاره به همکاری شهرداری های شهرستان در نصب و ایجاد محل هایی برای الصاق هر گونه آگهی تبلیغات نامزدها در سطح شهرها اضافه کرد: الصاق اعلامیـه ، پوسـتر و هرگونـه آگهـی تبلیغـاتی روی علائـم راهنمـایی ، تـابلوی بیمارستانها و تابلوی مدارس و سایر مؤسسات آموزشی و سازمانهای عمومی و ادارات دولتی و سازمانهای وابسته به دولت و اتومبیلهای دولتی و اتوبوسهای شرکت واحد اتوبوسرانی در سراسر کشور ممنوع بوده و مأمورین انتظامی مکلفند نسبت به برداشتن و از بین بردن چنین اوراق تبلیغاتی اقدام نمایند و در صورت مشاهده متخلفین ، آنان را جلب و به منظور تعقیب قانونی به مقامات قضایی تحویل دهند .

وی ابراز داشت: استفاده از هرگونه آثار تبلیغـاتی نامزدهـا و طرفـداران آنـان اعـم از کاغـذی ،پارچـه ای ،مقوایی ،فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از ۱۰۰× 70 سانتیمتر ممنوع است .

" کلمبو " در پایان خاطرنشان کرد: براساس ماده ۲۷ قانون انتخابات مذکور گزارش هرگونه سوء اسـتفاده تبلیغـاتی یـا تخلـف از مقـررات قـانونی ، در کمیسـیون بازرسی تبلیغات استان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت اثبات تخلف مراتب رسماً به وسیله رئـیس کمیسیون به نامزد مربوطه ابلاغ و در مواردممکن همه آثار تخلف جمع آوری ومحو شـده و نـامزد مربوطـه نیز موظف به محو آثار تخلف وجلوگری از ادامه آن است ضمناً یک نسخه از اخطار مزبور همزمان به اطـلاع مراجع نظارتی می رسد .

بخش نظردهی بسته شده است..