هوشمند سازی ترافیک در شهر یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد از جمله دستاوردهای ترافیکی شهرداری در سال جاری به برقراری ارتباط دوربین‌های نظارت ترافیک شهر با صدا و سیمای مرکز استان و اعلام وضعیت ترافیک چندین نوبت در روز در رادیو یزد اشاره کرد.
«محمدرضا شفیعی» اظهار کرد: در سال جاری برقراری ارتباط با سازمان صدا و سیما از طریق بستر فیبر نوری و تحویل تصویر ۶ دوربین به این سازمان برای پخش در برنامه‌های تلویزیونی دنبال شده است. وی افزود: ارتقای فعالیت‌های مرکز کنترل ترافیک برای نظارت هوشمند بر معابر شهر با اتصال ارتباط نیز در زمره اقدامات ترافیکی شهرداری در سال جاری است. شفیعی ادامه داد: جانمایی، ساخت فونداسیون، نصب دکل، ایجاد ارتباط، دریافت مجوز و درنهایت راه اندازی دوربین‌های ثبت تخلف سرعت و راه اندازی دوربین نظارتی هم برای مدیریت هوشمند ترافیک شهر یزد انجام شده است. این مسئول همچنین از راه‌اندازی و توسعه سیستم ارسال پیامک برای اعلام جرائم رانندگی به رانندگان متخلف و همچنین ایجاد صفحه وب برای بررسی تخلفات رانندگی در استان خبر داد.
شفیعی گفت: برای بهره‌برداری دوربین‌های نظارتی شهر قرارداد اتصال تقاطع‌های شهر به فیبر نوری منعقد شد. وی همچنین به تعمیر و اصلاح سیستم هوشمند ۲۳ تقاطع در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: نظارت بر طرح پارکومتر هوشمند و ساماندهی هفتگی روزانه نیروهای مجری این طرح هم در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد قرار گرفته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه پارکبان‌ها برای افزایش سطح آگاهی پیرامون طرح کارت پارک خبر داد. وی به بهره‌برداری از ۲ تابلوی پیام متغیر وی.ام.اس برای افزایش فرهنگ ترافیکی در خیابان آیت‌الله کاشانی، پل قطار و بلوار جانباز در سال جاری اشاره کرد. شفیعی ادامه داد: در سال جاری همچنین ایجاد بسترهای لازم برای توسعه مرکز مانیتورینگ و انجام عملیات عمرانی از سوی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری یزد دنبال شده است. وی پیشرفت حدود ۷۰ درصدی پروژه فیبر نوری از شهرداری منطقه یک تا دروازه قرآن را یادآور شد و افزود: در سال جاری همچنین برای اجرای طرح توسعه مرکز کنترل ترافیک شهرداری اقدام شده است. شفیعی همچنین به استقرار نیروهای اداره پست در مرکز کنترل ترافیک و خرید یک دستگاه چاپگر و دستگاه پاکت‌گذار برای تسریع در امور پستی مرکز اشاره کرد و از راه‌اندازی مسابقات پیامکی و سامانه پیامکی ارتباط مستقیم با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد خبر داد.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..