۳۹ طرح در شهرستان بافق به بهره برداری رسید

به گزارش یزدی نیوز۳۹طرح عمرانی و خدماتی در نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در بافق به بهره برداری رسید.

به گزارش تابناک یزد،در سفر روز سه شنبه معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار یزد به بافق ۳۹ طرح این شهرستان بصورت همزمان به بهره برداری رسید.
این طرح ها بیشتر در زمینه گاز رسانی، برق، مخابرات، کشاورزی، عمران شهری و روستایی، آب رسانی، بهداشت و درمان، راه و معابر روستایی بود که سید علی عزالدینی تعدادی از آنها را بصورت نمادین افتتاح کرد.
برای اجرا و تکمیل این طرح ها اعتباری افزون بر ۳۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و بخش خصوصی تامین، هزینه و پرداخت شده است.
معاون اقتصادی استاندار یزد ضمن افتتاح طرحهای عمرانی ، بهداشتی و فرهنگی بافق در سخنان کوتاهی دستاورد های انقلاب را در تمام عرصه ها مفید و برای رفاه حال مردم خواند و گفت: پیشرفت در زمینه های مختلف عمرانی، صنعتی ، پزشکی،علمی و تحقیقاتی به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست.
سید علی معزالدینی افزود: تمام این پیشرفت ها علیرغم اینکه بسیاری از ظرفیت ها و پتانسیلهای کشور در جنگ تحمیلی از دست رفت ، به برکت انقلاب ، خون شهیدان و همدلی و همزبانی دولت و ملت به دست آمده است.
وی در پایان از تلاش همه مسوولان نظام و کارکنان دستگاههای اجرایی که در راستای اعتلا و توسعه کشور و به مردم خوب میهن اسلامی خدمت می کننند قدردانی کرد.
با افتتاح این طرح ها حدود ۳۰ درصد از جمعیت ۴۰ هزار نفری شهرستان بافق از مزایای آنها بهرمند شدند.
از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون هر سال تعداد ۲۰ طرح در حوزه های مختلف در شهرستان بافق افتتاح شده که این امرزمینه رونق و توسعه نسبی این شهرستان را در پی داشته است.
یکی از شهروندان بافقی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ابتدای دهه ۵۰ بافق از داشتن دبیرستان محروم بوده و فرزندان این شهرستان برای ادامه تحصیل لاجرم به یزد مراجعه می کردند.
رمضان طالعی افزود: چه بسا استعدادهایی که به خاطر نبود دبیرستان و کم بضاعتی خانواده نهفته ماند و نو جوانان بافقی مجبور بودند به کار کشاورزی و دامپروری روی آورند.
این شهروند بافقی تصریح کرد هم اینک به برکت جمهوری اسلامی و انقلاب نزدیک به ۸۰ مدرسه در مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف در این شهرستان فعالیت می کنند.
طالعی اضافه کرد: وجود سه مرکز آموزش عالی با تعداد تقریبی سه هزاردانشجو به خاطر توجه نظام به مناطق دور دست است.
وی ادامه داد: در همه حوزه ها بویژه بخش بهداشت و درمان پیشرفت های خوبی را شاهد هستیم که قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی یا در این شهرستان وجود نداشت یا به صورت خیلی کم و به ندرت دیده می شد.
بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلو متری یزد قرار دارد.
ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..